źródło: Fotolia

Uniwersytet Warszawski przystąpił do EOSC Association

Uniwersytet Warszawski został członkiem EOSC Association, stowarzyszenia instytucji naukowych zaangażowanych w opracowanie i realizację strategii rozwoju European Open Science Cloud (EOSC).

  • Fot. Fotolia
    Wydarzenia

    Podsumowanie projektu Platforma Polskich Publikacji Naukowych – 12 października

    Dobiega końca projekt Platforma Polskich Publikacji Naukowych, którego efektem jest nowa odsłona serwisu Biblioteka Nauki. Jego podsumowanie połączone z ostatnim szkoleniem warsztatowym odbędzie się 12 października w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie.

  • Źródło: Fotolia
    Kosmos

    Obserwatorium Pierre Auger udostępnia kolejną "porcję" otwartych danych

    Instytucje współpracujące w przedsięwzięciu Pierre Auger udostępniają 10 proc. danych zarejestrowanych za pomocą największego na świecie detektora promieni kosmicznych. Dane te są upubliczniane z nadzieją, że będą wykorzystywane przez profesjonalnych naukowców, obywateli oraz dla inicjatyw edukacyjnych i popularyzatorskich.

  • Fot. Fotolia

    Resort nauki przygotował program dotyczący otwartego dostępu

    Polscy studenci i badacze będą mogli swobodnie korzystać z otwartych repozytoriów, cyfrowych bibliotek, bezpłatnych czasopism i publikacji naukowych. Resort nauki we wtorek poinformował o przyjęciu strategii otwartego dostępu (OD) do treści naukowych.

  • Fot. Fotolia

    Nauka bez opłat nie tylko w bibliotekach, ale i w sieci

    Otwarte repozytoria, cyfrowe biblioteki, bezpłatne czasopisma naukowe - naukowcy mają sporo możliwości, by za darmo legalnie korzystać w sieci z najnowszych publikacji naukowych. Badaczom i wydawnictwom, które chcą otworzyć dostęp do swoich treści pomaga Platforma Otwartej Nauki działająca w ICM UW.

  • Fot. Fotolia

    Nauka bez opłat nie tylko w bibliotekach, ale i w sieci

    Otwarte repozytoria, cyfrowe biblioteki, bezpłatne czasopisma naukowe - naukowcy mają sporo możliwości, by za darmo legalnie korzystać w sieci z najnowszych publikacji naukowych. Badaczom i wydawnictwom, które chcą otworzyć dostęp do swoich treści pomaga Platforma Otwartej Nauki działająca w ICM UW.

  • Fot. Fotolia

    Eksperci za otwartym dostępem do publikacji naukowych

    Tylko ok. 35 proc. publikacji naukowych na świecie ukazuje się w otwartym dostępie. Tymczasem warto, by wszystkie były udostępniane bezpłatnie – przekonywali eksperci z różnych krajów na wtorkowym spotkaniu w Warszawie.

  • Centrum Otwartej Nauki pomaga otworzyć się na Horyzont 2020

    Unia Europejska chce, by treści naukowe, które powstaną w ramach programu ramowego Horyzont 2020 były dostępne dla każdego w internecie. Centrum Otwartej Nauki ICM Uniwersytetu Warszawskiego pomaga polskim uczelniom dostosować się do tych wymagań.

Najpopularniejsze

  • 12.12.2025. Uczestnicy gali wręczenia nagród XXI edycji ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki, 12 bm. w Centrum Prasowym PAP w Warszawie. Spośród 24 finalistów wyłoniony został zwycięski naukowiec, animator, instytucja, zespół i przedstawiciel mediów, popularyzujący naukę. Kapituła wskazała także laureata nagrody głównej i dwóch wyróżnień. Konkurs Popularyzator Nauki organizowany jest przez serwis Nauka w Polsce, wydawany przez Fundację Polskiej Agencji Prasowej. PAP/Albert Zawada

    Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Rząd przyjął projekt ustawy dot. zapomóg dla doktorantów

  • W ocieplającym się klimacie niedźwiedzie zmieniają menu

  • Prof. Ignatowicz: niektóre gatunki owadów przez wieki miały reputację złowieszczych

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Składnik czekolady może opóźniać starzenie

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera