Słodki zapach czekolady rozpylony w księgarni kusi czytelników do zakupu romansów i literatury miłosnej - o badaniach belgijskich naukowców informuje dziennik "Guardian".
Naukowcy z Uniwersytetu Antwerpskiego przez 10 dni badali zachowanie 201 klientów popularnej sieci księgarni. Z ich obserwacji wynika, że po rozpyleniu aromatu czekolady, znacznie wzrosło zainteresowanie literaturą miłosną wśród klientów.
Ostatecznie, sprzedaż romansów w miejscach, gdzie rozchodził się zapach czekolady wzrosła sześciokrotnie. Podobnie rzecz miała się w przypadku książek kulinarnych.
Czekoladowy wabik nie zwiększał jednak zainteresowania innym gatunkami literatury.
Naukowcy przypominają, że zapach czekolady ma pozytywny wpływ na nastrój, wywołuje przyjemne uczucia, a nawet pobudza i prowokuje do zakupów. (PAP)
mdn/ dki/ jjj/
Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.