W Polsce brakuje odpowiednich regulacji, które pozwoliłyby na rozwój koncesjonowanych mediów non-profit, skupiających się na lokalnych tematach - zauważa medioznawczyni dr hab. Urszula Doliwa, prof. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego (UWM). Dodaje, że z mediów znika lokalność, bo jest coraz mniej lokalnych rozgłośni i dzienników.
Badacze z Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie tworzą Katalog Internetowych Mediów Obywatelskich Warmii i Mazur. Jednym z zadań katalogu jest uwidacznianie inicjatyw medialnych o lokalnym zasięgu.
W niedzielę 6 stycznia 1924 r. w Warszawie ukazał się pierwszy numer tygodnika "Wiadomości Literackie”. "Było to czasopismo odważne, nonkonformistyczne, błyskotliwe i świetnie zredagowane - powiedział PAP kierownik działu rękopisów Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza prof. Andrzej Stanisław Kowalczyk.
Media o poglądach liberalnych są bardziej przeciwne sztucznej inteligencji niż media o poglądach konserwatywnych – wynika z badania opublikowanego na łamach „Social Psychological and Personality Science”.
Analiza 1,8 mln nagłówków wiadomości z głównych amerykańskich serwisów informacyjnych w latach 2014-2022 doprowadziła do wniosku, że język jakim są pisane jest coraz bardziej polaryzujący - podali amerykańscy naukowcy.
Gdy umierają osoby znane, artyści, politycy, a ostatnio - królowa Wielkiej Brytanii, otrzymujemy medialny spektakl, który zazwyczaj nie jest realnym przeżyciem żałoby, jaką odczuwają bliscy. Jednak może pojawić się smutek i współczucie, zaś same rytuały pogrzebowe mają charakter integrujący, jednoczący – mówi prof. Krzysztof Konecki.
Polacy podzielają opinię, że w mediach społecznościowych (73 proc.) i w mediach tradycyjnych (72 proc.) rozprzestrzeniane są nieprawdziwe lub niedokładne informacje, które celowo mają wpływać na opinie odbiorców - wynika z badania State of Science Index firmy 3M.
Im wyższe zaangażowanie naukowca w działalność medialną, tym większe ryzyko, że będzie on nękany, poddawany osobistym atakom i trollingowi - wynika z analizy opublikowanej w czasopiśmie „Nature".
Naukowcy z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza chcą sprawdzić, jaki wpływ na zachowania społeczne w czasie pandemii mają przekazy medialne. W badaniu może wziąć udział każdy, wypełniając anonimową ankietę.