Holenderscy naukowcy z politechniki w Delft (TU Delft) i ze startupu Elysian opracowali projekt pasażerskiego samolotu elektrycznego. Maszyna ma zabrać na pokład 90 osób, osiągnąć zasięg 800 km i zmniejszyć emisję CO2 oraz innych substancji o 90 proc. Pełnowymiarowy prototyp maszyny ma powstać do 2030 r.
Naukowcy odkryli mechanizmy, które sprawiają, że sowy latają bezszelestnie, i chcą wykorzystać wyniki badań w projektowaniu cichych samolotów.
Jeszcze przed wakacjami na Politechnice Warszawskiej rozpocznie się budowa symulatora kokpitu samolotu pasażerskiego Boeing 737 MAX. Umowa w tej sprawie zostanie podpisana 31 maja podczas AeroDay, organizowanego przez jest Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa PW.
Przechodzenie z zasilania spalinowego na elektryczne w lotnictwie rodzi nowe dylematy – im bardziej energooszczędny jest elektryczny samolot, tym jest głośniejszy. Naukowcy opracowali nową metodę konstrukcji śmigła, by ograniczyć hałas.
Studenci Akademickiego Klubu Lotniczego Politechniki Wrocławskiej ukończyli zawody dla młodych konstruktorów lotniczych SAE Aero Design East w USA ze zwycięstwem w kategorii Advanced i drugim miejscem w klasie Micro.
Cykloalkany to substancje, które mogą odegrać ważną rolę w rozwoju czystszego i bardziej zrównoważonego paliwa lotniczego - uważają naukowcy z amerykańskiego instytutu badawczego Sandia National Laboratories.
Samoloty skonstruowane przez studentów Politechniki Wrocławskiej zwyciężyły w klasyfikacji generalnej w dwóch klasach konkursu dla młodych konstruktorów SAE Aero Design West, który został rozegrany w USA.
Pozostawiane przez samoloty smugi kondensacyjne przyczyniają się do globalnego ocieplenia bardziej, niż emitowany podczas lotu dwutlenek węgla - informuje pismo "Atmospheric Chemistry and Physics”.
Miliony ptaków giną każdego roku w wyniku kolizji z samolotami. Naukowcy z amerykańskiej uczelni Purdue University znaleźli na to rozwiązanie: w odstraszaniu ptaków mogą być pomocne czerwone i niebieskie diody LED.
Polimer do produkcji poszycia samolotów, chroniący je przed skutkami uderzenia piorunów i tańszy niż obecnie stosowane rozwiązania opracowali naukowcy z Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Statystycznie w każdy samolot pasażerski 2-3 razy w roku uderza piorun.