Uczelnie i instytucje

Wkrótce PW podpisze umowę na budowę symulatora kokpitu samolotu pasażerskiego

Fot. Adobe Stock
Fot. Adobe Stock

Jeszcze przed wakacjami na Politechnice Warszawskiej rozpocznie się budowa symulatora kokpitu samolotu pasażerskiego Boeing 737 MAX. Umowa w tej sprawie zostanie podpisana 31 maja podczas AeroDay, organizowanego przez jest Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa PW.

„Symulator Boeinga B737 MAX będzie pełnowymiarową repliką kokpitu tego popularnego samolotu pasażerskiego z miejscami dla dwóch pilotów, tak, jak ma to miejsce w prawdziwym samolocie” – powiedział PAP kierownik Laboratorium Symulatorów na Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej dr inż. Maciej Zasuwa. „Widok z kabiny będzie wyświetlany na ekranie sferycznym o średnicy ponad sześciu metrów i polu widzenia w poziomie 180 stopni. Alternatywnie będzie można wykorzystać również układ trzech telewizorów o przekątnych ekranów ponad 50 cali" - dodał.

Symulator ma być wykorzystywany do celów edukacyjnych, a konkretnie do kształcenia inżynierów lotnictwa w zakresie systemów lotniczych i budowy symulatorów lotu.

Zapewni on studentom praktyczne doświadczenie w realistycznym środowisku lotniczym. Dzięki temu symulatorowi studenci będą mieli okazję poznać i przećwiczyć procedury lotnicze (w tym sytuacje awaryjne), a także zdobyć głębsze zrozumienie działania urządzeń pokładowych. Studentów kierunku Lotnictwo i Kosmonautyka przygotuje do wyzwań związanych z projektowaniem i obsługą samolotów.

Ponadto symulator zwiększy możliwości badawcze uczelni w dziedzinie lotnictwa. Mając dostęp do symulatora wysokiej wierności, naukowcy będą mogli przeprowadzać eksperymenty i symulacje w celu sprawdzenia i potwierdzenia swoich teorii, a także opracowania nowych i innowacyjnych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa lotniczego, wydajności i zrównoważonego rozwoju.

"Budowa symulatora rozpocznie się przed wakacjami i potrwa do końca roku kalendarzowego. Koszt inwestycji to 450 tys. zł. finansowane przez firmę Boeing i Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej” – dodał dr inż. Zasuwa.

W imprezie AeroDay, która odbędzie się 31 maja w budynku Politechniki Warszawskiej (ul. Nowowiejskiej 21/25), wezmą udział m.in. takie firmy jak Boeing, Airbus Helicopters, PLL LOT, Instytut Lotnictwa, EnterAir czy GE Aerospace. Wydarzenie to skierowane jest głównie do studentów Politechniki Warszawskiej, którzy swoją przyszłość wiążą z pracą w branży lotniczej.

Imprezie będą towarzyszyć prelekcje specjalistów oraz moderowana debata pt. „Perspektywy rozwoju lotnictwa w kontekście aktualnej sytuacji geopolitycznej na świecie”.

Nauka w Polsce, Tomasz Szczerbicki

szt/ agt/

Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.

Czytaj także

  • Budynek przy ul. Oławskiej 11 we Wrocławiu, w którym działała uczelnia Collegium Humanum (jm) PAP/Maciej Kulczyński

    TVN Warszawa: studenci byłego Collegium Humanum złożyli pozew zbiorowy przeciwko uczelni

  • Źródło: Adobe Stock

    Prof. Sankowski: wkrótce powołanie zespołu, który przygotuje założenia Instytutu IDEAS

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera