Fot. Adobe Stock

Większy dostęp do światła dziennego poprawia nasz cykl dobowy

Większy dostęp do światła dziennego w domu poprawia rytm dobowy, sen i zdrowie psychiczne u zdrowych osób dorosłych - czytamy na łamach International Journal of Environmental Research and Public Health.

  • Dostęp do światła naturalnego ograniczany jest przez coraz wyższe budynki w miastach i brak odpowiedniej odległości miedzy nimi. Fot.Rikki Chan/Unsplash
    Człowiek

    Ekspertka: standardy dotyczące oświetlenia w miastach - do ponownego przemyślenia

    Zbyt mocno uzależnieni jesteśmy od sztucznego oświetlenia, co źle wpływa na nasze zdrowie psychiczne i fizyczne - ostrzega adjunkt, dr inż. arch. Karolina Zielińska-Dąbkowska z Politechniki Gdańskiej. Według niej, przy rozbudowie miast powinno się wprowadzić przepisy gwarantujące m.in. dostęp do światła dziennego.

  • Świat

    Sztuczne oświetlenie może być groźne dla zdrowia

    Wiele negatywnych konsekwencji dla zdrowia może powodować zbyt częste przebywanie w sztucznym oświetleniu - do takich wniosków doszli naukowcy, którzy przeprowadzili długotrwałe eksperymenty na myszach. Swoje ustalenia opublikowali w "Current Biology".

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Zapach świąt - jak aromaty w sklepach wpływają na nasze portfele

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera