Nawet pięcioletnie dzieci są świadome tego, że na reputację trzeba zapracować. Są bardziej szczodre, jeżeli wiedzą, że mają publiczność - czytamy w piśmie "PLoS One".
Kristin Lyn Leimgruber z Uniwersytetu Yale (USA) obserwowała przedszkolaki podczas gry. Każde dziecko dostało zestaw naklejek, którymi mogło podzielić się z rówieśnikami. Część dzieci widziało partnera, podczas gdy druga połowa nie miała bezpośredniego kontaktu z drugim dzieckiem.
Okazało się, że mniej chętnie dzieliły się przedszkolaki, które nie widziały twarzy partnera. Dodatkowo przekazywały więcej naklejek w przezroczystych pudełkach niż wtedy, gdy pudełka nie były transparentne.
"Jeżeli dzieci nie widziały partnera i miały do dyspozycji nieprzezroczyste pudełka, najczęściej zachowywały się samolubnie. Podobnie jak w przypadku wcześniej badanych dorosłych, skłonność do dzielenia się u dzieci jest więc uwarunkowana tym, ile inni wiedzą na temat ich działań" - stwierdza Leimgruber.(PAP)
koc/ agt/
Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.