Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego (UCLA) ocenili na podstawie przeprowadzonych badań, że dawanie prezentów obniża ciśnienie krwi i tętno, co może przyczynić się do zmniejszenia ryzyka zawału i udaru - pisze w piątek "Daily Mail".
Dzieciom w wieku od 3 do 12 lat więcej radości sprawiają prezenty materialne. Nastolatek bardziej jednak będzie się cieszył z jakiegoś wyjątkowego doświadczenia - ustalili badacze z USA.
Ładnie zapakowane prezenty mogą zwiększać oczekiwania dotyczące tego, co jest w środku, a przez to generować rozczarowania - uważają naukowcy z University of Nevada (USA). Można więc zaryzykować stwierdzenie, że brzydziej zapakowane upominki są przyjemniejsze dla obdarowywanych.
Osoby, który czują się bezpieczne w relacjach, kupują prezenty według własnych upodobań, a ludzie niepewni siebie myślą raczej o preferencjach obdarowywanego. Ma to znaczenie także dla prowadzenia sprzedaży oraz polityki personalnej w przedsiębiorstwach.
Wybierając świąteczny prezent dla bliskich większość z nas popełnia podstawowy błąd - chce sprawić obdarowywanemu radość już w momencie wręczania mu podarunku, nie myśląc o przyszłości. Tymczasem odbiorcom prezentów bardziej zależy na tym, aby sprawdziły się one w dłuższej perspektywie.
Czy ktokolwiek się gniewa, jeśli jego niezbyt trafiony podarek trafi do kogoś innego? Obdarowani boją się, że "podając dalej" obrażą osobę, która sprezentowała im dar. Nie zawsze potrzebnie - czytamy w "Psychological Science".