Fot. materiały prasowe

Wręczono nagrody w XIX edycji konkursu dla uczniów „Fizyczne Ścieżki”

111 prac uczniów ze szkół w całej Polsce wzięło udział w XIX edycji konkursu „Fizyczne Ścieżki”, organizowanego przez Narodowe Centrum Badań Jądrowych i Instytut Fizyki PAN. Autorów najlepszych prac nagrodzono 19 kwietnia podczas seminarium w kompleksie jądrowym Świerk.

  • Znamy zwycięzców polskiej edycji Konkursu Prac Młodych Naukowców UE

    Kamil Humański, Adam Klukowski i Aleksander Kostrzewa zostali zdobywcami trzech równorzędnych pierwszych nagród w polskiej edycji 29. Konkursu Prac Młodych Naukowców UE (EUCYS). We wrześniu będą reprezentować Polskę w międzynarodowych finałach w Tallinie.

  • Rozstrzygnięcie konkursów Młodzi Naukowcy i Fizyczne Ścieżki w CN Kopernik

    W najbliższą niedzielę (2 kwietnia) w Centrum Nauki Kopernik poznamy finalistów polskiej edycji unijnego konkursu szkolnych prac badawczych EUCYS oraz krajowego konkursu Fizyczne Ścieżki.

  • Fot. Fotolia

    Trójka Polaków w finałach Konkursu Prac Młodych Naukowców UE

    Jadwiga Czyżewska, Igor Kaczmarczyk i Maciej Mańka zostali zdobywcami trzech równorzędnych pierwszych nagród w polskiej edycji 28. Konkursu Prac Młodych Naukowców UE (EUCYS). We wrześniu będą reprezentować Polskę w międzynarodowych finałach EUCYS w Brukseli.

  • Fot. Fotolia

    Młodzi Naukowcy i Fizyczne Ścieżki w CN Kopernik

    W najbliższy weekend (8-10 kwietnia) w Centrum Nauki Kopernik poznamy finalistów polskiej edycji unijnego konkursu szkolnych prac badawczych EUCYS oraz krajowego konkursu Fizyczne Ścieżki.

  • Fot. Fotolia

    Rozstrzygnięto konkurs "Fizyczne ścieżki"

    Praca poświęcona trzeciej prędkości kosmicznej czy pokaz zachowującego się jak ciecz dwutlenku węgla - to prace nagrodzone w finale konkursu uczniowskiego „Fizyczne Ścieżki”. Pokaz najlepszych prac odbył się 14 kwietnia w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.

  • Fot. Fotolia

    Zwycięzcy "Fizycznych Ścieżek" wystąpią w "Koperniku"

    W sobotę 13 kwietnia poznamy zwycięzców ósmej edycji konkursu „Fizyczne Ścieżki”. Przed szeroką publicznością autorzy najciekawszych pokazów fizycznych zaprezentują się w niedzielę w warszawskim Centrum Nauki Kopernik.

  • Ponad 130 uczniów wstąpiło na „Fizyczne Ścieżki”

    Ponad 130 uczniów ze szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych wzięło w tym roku udział w konkursie „Fizyczne Ścieżki”. W kwietniu najlepsi spośród nich zaprezentują się publiczności w Centrum Nauki Kopernik oraz na Pikniku Naukowym.

  • Fot. Fotolia
    Życie

    Do 31 stycznia można się zgłaszać do konkursu "Fizyczne ścieżki"

    Wyjazd do Zjednoczonego Instytutu Badań Jądrowych w Rosji, indeks UJ czekają na zwycięzców konkursu „Fizyczne ścieżki” dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Uczestnicy powinni przygotować pokaz zjawiska fizycznego, napisać pracę naukową lub esej. Zgłoszenia można przesyłać do 31 stycznia.

  • Fot. Fotolia

    „Fizyczne ścieżki” znów otwarte dla uczniów

    Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych, którzy chcą przygotować pokaz zjawiska fizycznego, napisać pracę naukową lub esej, mogą zgłosić się do konkursu „Fizyczne ścieżki”. Jedną z nagród jest wyjazd do Zjednoczonego Instytutu Badań Jądrowych w Rosji. Zgłoszenia można przesyłać do 31 stycznia.

Najpopularniejsze

  • 27.05.2016. Zabudowania w Olęderskim Parku Etnograficznym w Wielkiej Nieszawce pod Toruniem. PAP/Tytus Żmijewski

    Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Polski fotometr GLOWS gotowy do startu na satelicie NASA

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Opublikowano mapy szlaków migracji łosi i żubrów na terenie Polski

  • Fot. Adobe Stock

    Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Udział w grupowych wydarzeniach pomoże wzmocnić więzi społeczne, gdy będzie aktywny i regularny

  • Kanada/ Konieczna współpraca trzech krajów, by ochronić motyle monarchy

  • Dieta śródziemnomorska obniża ryzyko choroby Alzheimera

  • Pożary lasów mogą znacznie zwiększyć lokalny wskaźnik śmiertelności

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera