W Baltimore statek uderzył w podporę głównego przęsła mostu. Zniszczenia takiego punktu podparcia nie jest w stanie przetrwać żaden most, niezależnie od typu konstrukcji - skomentował dla PAP płk dr hab. inż. Ryszard Chmielewski z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie.
Jak wskazują dostępne materiały, przyczyną katastrofy mostu Francis Scott Key Bridge było uderzenie statku w jedną z podpór, która nie była chroniona przed tego typu oddziaływaniem – skomentował w rozmowie z PAP prof. Mikołaj Miśkiewicz z Politechniki Gdańskiej.
Na dnie Wisły odnaleziono wrak statku lub izbicę dawnego drewnianego mostu, który istniał w Toruniu od 1500 roku do drugiej połowu XIX wieku. Znalezisko znajduje się na 3-3,5 metra głębokości na wysokości ul. Mostowej — dowiedziała się PAP. Odkryła je firma badająca dno rzeki przed Festiwalem Wisły.
Zespół naukowców z Brigham Young University w Utah pod kierownictwem prof. Briana Mazzeo i prof. Spencera Guthrie opracował nową metodę badania stanu struktury mostów i wiaduktów na podstawie oceny echa akustycznego, generowanego przez uderzające w konstrukcje krople wody – poinformował portal BYU.
Zespół naukowców z Brigham Young University w Utah pod kierownictwem prof. Briana Mazzeo i prof. Spencera Guthrie opracował nową metodę badania stanu struktury mostów i wiaduktów na podstawie oceny echa akustycznego, generowanego przez uderzające w konstrukcje krople wody – poinformował portal BYU.
Pozostałości mostu sprzed prawie 800 lat na jeziorze Jeziorak koło Iławy, prowadzącego z wyspy Wielka Żuława na ląd stały w kierunku północnym, znaleźli archeolodzy.
7-kilometrowy most w rosyjskim Wołgogradzie przestał falować i stał się stabilny dzięki specjalnemu tłumikowi drgań, którego koncepcję opracowali naukowiec z instytutu Empa w Szwajcarii oraz badacz z krakowskiej Akademii Górniczo-Hutniczej we współpracy z niemiecką firmą.