Nastolatki, które spożywają śniadania z rodzicami częściej mają pozytywny obraz własnego ciała – informuje pismo „Social Work in Public Health”.
Badania przeprowadził zespół prof. Virginii Ramseyer Winter z University of Missouri. Naukowcy przeanalizowali dane ponad 12 tys. uczniów z ponad 300 szkół w 50 stanach praz stolicy - Waszyngtonie. Brano po uwagę dane związane z zachowaniami żywieniowymi, w tym częstotliwość spożywania śniadań oraz spożywania posiłków z przynajmniej jednym z rodziców.
Okazało się, że spożywanie śniadań w ciągu tygodnia częściej wiązało się z pozytywnym wizerunkiem ciała. Nieco ponad połowa badanych zgłosiła jedzenie śniadania pięć dni w tygodniu, ponad 30 proc. - mniej niż pięć razy w tygodniu, zaś prawie 17 proc. twierdziło, że nigdy nie je śniadania. Chłopcy jadali śniadanie częściej niż dziewczęta.
Ponadto naukowcy wykazali, że dzieci częściej mają pozytywny obraz ciała, jeśli regularnie spożywają śniadanie z rodzicem.
„Wiemy, że zachowania zdrowotne rodzica mogą mieć długoterminowe skutki dla dziecka - powiedziała prof. Ramseyer Winter. - Wyniki tego badania sugerują, że pozytywne interakcje z żywnością - takie jak jedzenie śniadania i wspólne posiłki rodzinne - mogą być związane z obrazem ciała”.
„Dzieci i młodzież znajdują się pod ogromną presją mediów społecznościowych i popkultury, jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny. Zdrowe relacje dotyczące jedzenia uzyskane dzięki jedzeniu śniadań i spędzaniu czasu z rodziną mogą mieć znaczący wpływ na samopoczucie" – komentuje Ramseyer Winter.(PAP)
Autor: Paweł Wernicki
pmw/ agt/
Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.