Studia podyplomowe z popularyzacji nauki na PŚ – jednak w formule hybrydowej

Adobe Stock
Adobe Stock

Na formułę hybrydową – a nie, jak poprzednio, stacjonarną - zdecydowali się organizatorzy unikalnych w skali kraju studiów podyplomowych z komunikacji naukowej i popularyzacji nauki, które uruchamia Centrum Popularyzacji Nauki Politechniki Śląskiej.

Nabór właśnie ruszył i potrwa do 25 sierpnia. Kształcenie – w formie weekendowych zajęć warsztatowo-projektowych – potrwa dwa semestry; pierwsze zajęcia w październiku.

Jak poinformowali Naukę w Polsce organizatorzy, w poprzedniej rekrutacji (na początku br.) nie osiągnięto minimalnej liczby kandydatów koniecznej do uruchomienia studiów, m.in. właśnie z powodu braku możliwości uczestnictwa w zajęciach zdalnie. Stąd proponowana formuła hybrydowa. Zatem część zajęć będzie się odbywać stacjonarnie w Gliwicach na Politechnice Śląskiej, a część online.

Studia mają przygotować uczestników do prowadzenia działań opartych na wykorzystaniu atrakcyjnych metod upowszechniania wiedzy, nowoczesnych kanałów komunikacji, krytycznego rozwiązywania problemów, tworzenia angażujących treści, a także autoprezentacji i współpracy z mediami. Ponadto oferują pozyskanie wiedzy dotyczącej ochrony prawnej osób popularyzujących i komunikujących naukę, a także kompetencji związanych z komunikacją i współpracą w zespole kreatywnym – poinformowało Centrum Popularyzacji Nauki PŚ.

„Centrum Popularyzacji Nauki Politechniki Śląskiej to jednostka, która od lat pracuje w zakresie komunikacji naukowej i popularyzacji nauki. Nasze doświadczenia postanowiliśmy przekuć w studia podyplomowe. Do współpracy zaprosiliśmy szereg fachowców, z którymi działamy od lat. Są to zarówno przedstawiciele mediów, edukacji formalnej i nieformalnej, którzy przygotowali program studiów. Stawiamy na praktyczne zajęcia, podczas których chcielibyśmy podzielić się doświadczeniem i wiedzą” – podkreśla dr hab. Aleksandra Ziembińska-Buczyńska, prof. PŚ, dyrektor CPN oraz pomysłodawczyni studiów.

Propozycja kształcenia jest skierowana do kadry naukowej, chcącej rozwijać się w obszarze komunikowania nauki - do społeczeństwa oraz i biznesu; osób stawiających pierwsze kroki w roli popularyzatora nauki, poszukujących kierunków rozwoju i odpowiednich narzędzi; absolwentów szkół wyższych planujących podjąć pracę opierającą się na komunikacji naukowej i współpracy z mediami oraz dla osób podejmujących pracę w obszarze szeroko pojętej edukacji.

Wykładowcami są eksperci z doświadczeniem w zakresie komunikacji i popularyzacji nauki, a także w takich obszarach jak dziennikarstwo, PR, publicystyka, edukacja i szkolnictwo wyższe. To m.in. Aleksandra Ziembińska-Buczyńska, Dariusz Aksamit, Natalia Osica i Jan Stradowski.

Więcej szczegółów oraz harmonogram spotkań na TEJ stronie.

Nauka w Polsce, Agnieszka Kliks-Pudlik

akp/ zan/

Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.

Czytaj także

  • Warszawa, 14.06.2024. Nowa wystawa czasowa "Potęga Opowieści. Od dawnej kroniki do nowoczesnego muzeum" w Muzeum Historii Polski w Warszawie (az/dw) PAP/Albert Zawada

    W Muzeum Historii Polski otwarto wystawę „Potęga opowieści. Od dawnej kroniki do nowoczesnego muzeum”

  • Tum 03.1981. Archikolegiata pw. Najświętszej Marii Panny i św. Aleksego (archikolegiata łęczycka). Zbudowana w XII w., architektura romańska. gr PAP/Wojciech Kryński

    Łódzkie/ W weekend średniowieczny piknik w grodzisku i kolegiacie w Tumie pod Łęczycą

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera