Fot. Adobe Stock

Norwegia/ Rząd zakazał reklamy niezdrowej żywności, skierowanej do dzieci

Od soboty obowiązuje wprowadzony przez norweski rząd zakaz reklamy niezdrowej żywności i napojów, skierowanej do dzieci i młodzieży. Co piąte dziecko w Norwegii ma nadwagę lub cierpi na otyłość.

  • Fot. Fotolia
    Świat

    Nastolatki jednak można zniechęcić do śmieciowego jedzenia

    Wykorzystując skłonność do buntu dorastających osób, można je nastawić sceptycznie wobec wszechobecnych reklam niezdrowej żywności - informuje pismo „Nature Human Behaviour”.

  • Fot. Fotolia
    Świat

    Śmieciowe jedzenie sprzyja problemom psychicznym

    Niezdrowa dieta wiąże się u dorosłych z częstszym występowaniem umiarkowanych i poważnych dolegliwości psychicznych – wynika z badania opublikowanego na łamach „International Journal of Food Sciences and Nutrition”.

  • Niedosypianie nasila pociąg do niezdrowej żywności

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Naukowcy udowodnili istnienie tetrakwarków

  • Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Polscy naukowcy współtwórcami gorsetu do leczenia skoliozy u młodzieży

  • Zapach świąt - jak aromaty w sklepach wpływają na nasze portfele

  • Fot. Adobe Stock

    Powszechnie stosowany olej sprzyja otyłości

  • Niespodziewane wyleczenie z HIV

  • Portugalia/ Biolodzy potwierdzili wyginięcie motyla - bielinka maderskiego

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Białko, które dba o mięśnie

Fot. Adobe Stock

W piątek poznamy laureatów ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki

W piątek 12 grudnia poznamy laureatów tegorocznej, XXI edycji ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki. Spośród 24 finalistów wyłoniony zostanie zwycięski naukowiec, animator, instytucja, zespół i przedstawiciel mediów, popularyzujący naukę. Kapituła wskaże także laureata nagrody głównej i dwóch wyróżnień.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera