Fot. Fotolia

Kompleks Angkor w Kambodży chylił się ku upadkowi cały XIV wiek

Archeolodzy badający w Kambodży pozostałości wielkiego kompleksu Angkor - stolicy Imperium Khmerskiego – ustalili, że miasto słabło i stopniowo chyliło się ku upadkowi przez całe XIV stulecie – informuje serwis internetowy Science News.

  • Na trzech stanowiskach zastosowano drona. Fot. Emilia Smagur

    Polacy odkryli w Kambodży kilkadziesiąt stanowisk archeologicznych

    Ponad 80 stanowisk archeologicznych znaleźli polscy archeolodzy w prowincji Siem Reap w północno-zachodniej Kambodży. To jeden z pierwszych rozpoznawczych projektów w Kambodży o tej tematyce.

  • Kopalnia w Bochni i wielicki Zamek Żupny trafiły na listę UNESCO

    Kopalnia soli w Bochni i Zamek Żupny w Wieliczce to kolejne polskie zabytki, które trafiły do rejestru UNESCO. W niedzielę zadecydował o tym Komitet ds. Światowego Dziedzictwa, którego posiedzenie trwa właśnie w stolicy Kambodży.

Najpopularniejsze

  • 27.05.2016. Zabudowania w Olęderskim Parku Etnograficznym w Wielkiej Nieszawce pod Toruniem. PAP/Tytus Żmijewski

    Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Polski fotometr GLOWS gotowy do startu na satelicie NASA

  • Opublikowano mapy szlaków migracji łosi i żubrów na terenie Polski

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Fot. Adobe Stock

    Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Dieta śródziemnomorska obniża ryzyko choroby Alzheimera

  • Pożary lasów mogą znacznie zwiększyć lokalny wskaźnik śmiertelności

  • Webb zobrazował Mgławicę Motyl

  • Udział w grupowych wydarzeniach pomoże wzmocnić więzi społeczne, gdy będzie aktywny i regularny

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera