Żyjemy w czasach multitożsamości, korzystając z możliwości upiększania się, maskowania. W efekcie media społecznościowe stają się dynamicznym wielogłosem, balem maskowym, ogromnym Hyde Parkiem w wersji cyber – powiedział PAP dr Paweł Fortuna z Perception & Cognition Lab, KUL.
Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok, X oraz YouTube w 2022 r. uzyskały łącznie prawie 11 miliardów dolarów przychodów z reklam skierowanych do młodzieży - wykazali naukowcy z Harvardu. Nierzadko reklamy te narażają zdrowie psychiczne młodych odbiorców.
Rewolucja sztucznej inteligencji ułatwiła generowanie treści pozornie profesjonalnych i mocno uprawdopodobnionych - ostrzega w rozmowie z PAP wiceprezes PAN prof. Dariusz Jemielniak.
System wykrywający symptomy depresji w mediach społecznościowych opracowali eksperci z Ośrodka Przetwarzania Informacji – Państwowego Instytutu Badawczego (OPI PIB). To nowe narzędzie zdobyło pierwsze miejsce w międzynarodowym konkursie - przekazało OPI-PIB.