Fot. Adobe Stock

Ekspert: na początku dzieci cieszyły się z zamknięcia, teraz mają coraz większe problemy

Na początku dzieci i młodzież cieszyły się z zamknięcia z powodu pandemii, ale przedłużająca się izolacja nasiliła wiele problemów psychicznych, co widać na oddziałach - powiedziała PAP pełnomocnik Ministra Zdrowia ds. psychiatrii dzieci i młodzieży prof. Małgorzata Janas-Kozik.

  • Warszawa, 09.12.2020. Minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek. Fot. PAP/Radek Pietruszka

    Czarnek: 55 mln zł na wsparcie nauczania zdalnego na uczelniach

    Wyasygnowaliśmy ponad 55 mln zł na wsparcie nauczania zdalnego na uczelniach – poinformował w środę minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek. W przeliczeniu na nauczyciela akademickiego jest to ok. 850 zł – dodał.

  • Fot. Fotolia

    MNiSW: wytyczne ws. organizacji zajęć na uczelniach - w II poł. sierpnia

    W II połowie sierpnia resort nauki planuje wydać wytyczne – wskazówki dot. organizacji zajęć na uczelniach w związku z epidemią COVID-19 - powiedziała PAP rzecznik ministerstwa Katarzyna Zawada. Zaznaczyła jednak, że uczelnie są autonomiczne i nie powinny czekać na ostatnią chwilę z przygotowaniami do zajęć.

  • PAP/Aleksander Koźmiński 21.05.2020

    Murdzek: skala zapotrzebowania na zdalne nauczanie skokowo wzrosła

    Pandemia koronawirusa zmusiła uczelnie do udoskonalenia narzędzi cyfrowych. Skala zapotrzebowania na zdalne nauczenie skokowo wzrosła - ocenił w środę minister nauki i szkolnictwa wyższego Wojciech Murdzek.

  • Fot. Fotolia
    Student

    Naukowcy i studenci: zdalne nauczanie na uczelniach często się sprawdza

    Zdalne nauczanie na uczelniach często się sprawdza, choć czasami pogarsza jakość kształcenia - twierdzi część studentów i nauczyciele akademiccy. Zamknięcie uczelni najbardziej dotyka uniwersytety medyczne, pedagogiczne i artystyczne, gdzie wielu zajęć nie da się przeprowadzić zdalnie.

  • Rozpoczął się projekt „Uniwersytet Jagielloński bez granic”

    Wykłady socjologa prof. Piotra Sztompki i matematyka prof. Romana Dudy są dostępne na platformie zdalnego nauczania UJ. Uczelnia chce rozwijać ten sposób przekazywania wiedzy. To wsparcie tradycyjnego procesu nauczania - mówiła we wtorek prorektor UJ prof. Maria Flis.

Najpopularniejsze

  • Źródło: Loreal-Unesco/ Fot. Marcin Oliva Soto

    Sześć wybitnych polskich badaczek z nagrodą L’Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki

  • Archeowieści – kompleksowo o ludzkich dziejach

  • Prof. Kaniewska: chcemy odstąpić od zmiany listy czasopism

  • Prezeska SPIN: centra nauki to żaden naukowy plac zabaw

  • D. Wieczorek: projekt noweli ustawy o szkolnictwie wyższym jest w końcowej fazie uzgodnień rządowych

  • 19.11.2024 EPA/CRISTOBAL HERRERA-ULASHKEVICH

    USA/ Test Starship: moduł nośny rakiety wbrew planom wylądował w Zatoce Meksykańskiej

  • Chiny/ Przeprowadzono zdalną operację histerektomii

  • W Pacyficznej Plamie Śmieci gromadzi się plastik z całego świata

  • Ptaki migrujące i pasażerowie na gapę: inwazyjne kleszcze mogą rozpowszechniać nowe choroby

  • Lek na niewydolność serca może pomóc zapobiec uszkodzeniu serca związanemu z chemioterapią

 Kraków, 21.06.2024. Prezes Stowarzyszenia Społeczeństwo i Nauka SPiN Alicja Harackiewicz podczas gali otwarcia Małopolskiego Centrum Nauki Cogiteon w Krakowie. PAP/Art Service

Prezeska SPIN: centra nauki to żaden naukowy plac zabaw

Centra nauki to coś o wiele więcej niż interaktywne wystawy – one są tylko punktem wyjścia do wszelkich innych działań na rzecz edukacji, aktywizacji społeczeństwa i budowania zaufania do nauki – wskazuje Alicja Harackiewicz, dyrektorka Centrum Nauki Experyment w Gdyni.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera