Fot. Adobe Stock

Psycholog: zakupy zaspokajają naszą potrzebę stymulacji sensorycznej i różnorodności

Zakupy, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, zaspokajają naszą potrzebę stymulacji sensorycznej i różnorodności. Udekorowane przedświątecznie sklepy przywołują zaś tzw. pamięć autobiograficzną, która jest silnym bodźcem do zakupów - komentuje dla PAP prof. Andrzej Falkowski.

  • Fot. Adobe Stock
    Świat

    Kawa przed zakupami sprzyja wydawaniu pieniędzy

    Kofeina spożyta przed pójściem na zakupy sprawia, że kupujemy więcej niektórych produktów i wydajemy więcej pieniędzy – dowodzą naukowcy na łamach pisma „Journal of Marketing”.

  • Fot. Fotolia
    Człowiek

    Przesądy wpływają na decyzje zakupowe

    Osoby przesądne mają większą skłonność do popełniania błędu poznawczego zwanego animizmem – czyli do nadawania wybranym obiektom cech typowych dla organizmów żywych. Animizm zwiększa podatność na perswazję handlową i skłonność do wypróbowania oraz kupienia danego obiektu – ustalili naukowcy z Uniwersytetu Łódzkiego i Europejskiego Uniwersytetu Viadrina.

  • Źródło: Fotolia
    Człowiek

    Badanie: kobiety chętniej wypróbowują nowości rynkowe

    Kobiety chętniej niż mężczyźni kupują nowe marki i nowe produkty, od pasty do zębów po samochody - wynika z eksperymentów prowadzonych przez dr hab. Małgorzatę Karpińską-Krakowiak z Uniwersytetu Łódzkiego.

  • Fot. Fotolia
    Zdrowie

    Ekspert: w upalne dni lepiej nie robić dużych zakupów

    W upalne dni lepiej nie robić zakupów na cały tydzień. A mięsa i ryby, szczególnie mrożone, najlepiej przyrządzić do spożycia tego samego dnia – radzi dietetyk Paulina Gąsiewska z Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie.

  • Fot. Fotolia

    Głodni kupują więcej; nie tylko żywności

    Osoby z pustym żołądkiem więcej kupują i wydają więcej pieniędzy niż najedzone – i dotyczy to nie tylko żywności – informuje „New Scientist”.

  • Fot. Fotolia

    Głodni kupują więcej; nie tylko żywności

    Osoby z pustym żołądkiem więcej kupują i wydają więcej pieniędzy niż najedzone – i dotyczy to nie tylko żywności – informuje „New Scientist”.

  • Gdy mamy za mały wybór - nie kupujemy

  • Fot. Fotolia

    Zapach czekolady zachęca do czytania romansów

    Słodki zapach czekolady rozpylony w księgarni kusi czytelników do zakupu romansów i literatury miłosnej - o badaniach belgijskich naukowców informuje dziennik "Guardian".

  • Przed zakupami zjedz chociaż jabłko

    Na zakupy spożywcze nie powinniśmy się decydować, gdy jesteśmy głodni. Wybieramy wtedy produkty bardziej kaloryczne i mniej korzystne dla zdrowia. Należy zjeść chociaż jabłko – wykazały badania opublikowane przez „JAMA Internal Medicine”.

Najpopularniejsze

  • 06.08.2021. Prof. dr hab. Justyna Olko – historyczka, socjolingwistka i antropolożka; dyrektorka Centrum Zaangażowanych Badań nad Ciągłością Kulturową na Wydziale „Artes Liberales” Uniwersytetu Warszawskiego. PAP/Albert Zawada

    Prof. Olko: możemy mieć kilka języków ojczystych, w tym też te lokalne i oficjalnie nieuznane

  • Dzięki polskim badaczom można zobaczyć komórki oka, które właśnie coś widzą

  • Warszawa/ Zainaugurowano trzy polskie projekty Teaming for Excellence

  • Cykl "Zapytaj fizyka" ma już dekadę; rocznicowa debata - już 25 lutego na FUW

  • POLSA: nasze raporty o sytuacji na orbicie nie służą podejmowaniu akcji zapobiegawczych

  • Fot. Adobe Stock

    Milimetrowy kryształ mieści gigabit informacji

  • Eksperci: w dekarbonizacji europejskiej gospodarki wykorzystanie wodoru nie przekroczy 10 proc.

  • Egipt/ Odkryto grobowiec faraona Totmesa II; pierwsze takie odkrycie od ponad 100 lat

  • Długość ciała przodka żarłacza białego mogła dochodzić do 9 metrów

  • Zimowe sny antarktycznego owada

Fot. Adobe Stock

Dr hab. Mastalerz-Migas: w tym sezonie grypa uderza z ogromną siłą

Epidemia grypy w poszczególnych sezonach przebiega falami – w jednym zakażeń jest mniej, w innym więcej. W tym sezonie mamy „armagedon”. I choć wydaje się, że fala zakażeń zaczyna opadać, to do końca epidemii wciąż daleko – powiedziała konsultant krajowa medycyny rodzinnej dr hab. Agnieszka Mastalerz-Migas.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera