Fot. Adobe Stock

Tanzania potwierdziła wykrycie wirusa Marburg

Tanzania potwierdziła w poniedziałek wykrycie ogniska wirusa Marburg w północno-zachodnim regionie Kagera, gdzie odnotowano co najmniej dziewięć zachorowań - przekazała agencja Reutera.

  • Źródło: Adobe Stock
    Świat

    WHO: dwie osoby zmarły w Ghanie z powodu zakażenia wirusem Marburg

    Dwie osoby zmarły a 98 poddano kwarantannie w Ghanie z powodu zakażenia wirusem Marburg – informuje WHO. Patogen ten spokrewniony jest z ebolą wywołującą gorączkę krwotoczną.

  • źródło: Adobe Stock
    Świat

    WHO: w Ghanie dwie osoby mogą mieć wirusa Marburg

    O dwóch prawdopodobnych przypadkach zakażenia śmiertelnym wirusem Marburg w Ghanie informuje WHO. Byłyby to pierwsze takie przypadki w tym kraju.

  • Fot. Fotolia
    Świat

    Terapia skojarzona skuteczna w zakażeniu wirusem Marburg

    Połączenie przeciwciał monoklonalnych i remdesiviru pozwala skutecznie leczyć zaawansowaną gorączkę krwotoczną spowodowaną przez wirusa Marburg – informuje pismo “Nature Communications”. Związana z nim choroba nie jest bardzo zakaźna, ale daje wysoką śmiertelność.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Zapach świąt - jak aromaty w sklepach wpływają na nasze portfele

  • Badanie: rozmowa z chatbotem może wpływać na polityczne decyzje wyborców

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

  • Niespodziewane wyleczenie z HIV

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera