W raporcie, który ukazał się w czwartek, UNESCO rekomenduje, by rządy "pilnie wprowadziły" przepisy regulujące stosowanie w szkołach sztucznej inteligencji (AI), takiej jak model językowy ChatGPT, w tym ograniczające jej wykorzystywanie przez starsze dzieci.
Najlepsi uczniowie z całej Polski wzięli udział w finale konkursu astronomicznego OMSA w Grudziądzu, przedstawiając swoje miniprace badawcze. Zwyciężyła Maja Zych z Krakowskiego Młodzieżowego Towarzystwa Przyjaciół Nauk i Sztuk.
Czasami nauczyciele uważają, że cyberprzemoc to prywatny problem uczniów, tymczasem szkoła może wiele zrobić w walce i zapobieganiu cyberprzemocy - uważa prof. Anja Schultze-Krumbholz, dyrektorka Katedry Psychologii Edukacyjnej na Uniwersytecie Technicznym w Berlinie.
Uczniowie między 13. a 16. rokiem życia, którzy dla rozrywki korzystają z Internetu, mediów społecznościowych lub gier wideo przez ponad godzinę w każdym “szkolnym” dniu, osiągają niższe wyniki w testach i mają niższe oceny - donosi pismo Computers in Human Behaviour. W dni szkolne powinni przeznaczać na tę czynność nie więcej niż godzinę dziennie.
Izolacja społeczna może negatywnie wpływać na uczniów, którzy stale doznają prześladowań ze strony rówieśników w szkole. Ich pozycja „ofiary” w grupie może się pogłębić i ustabilizować – donoszą badacze z Uniwersytetu w Córdobie w Hiszpanii.
Popularyzatorzy z polsko-amerykańskiego projektu "Fluffy Science" przekonują, że nauka jest wszędzie. Udowadniają to podczas organizowanych dla dzieci warsztatów z chemii i fizyki, których uczestnicy korzystają z materiałów, które dostępne są również w domu.
Rusza konkurs na prezentację projektów badawczych i akcji społecznych E(X)plory 2018. Pasjonaci nauki w wieku od 13 do 20 lat mają szansę na wygranie stypendiów nawet do 10 tys. zł i wyjazdy na zagraniczne festiwale naukowe.
W najbliższą niedzielę (2 kwietnia) w Centrum Nauki Kopernik poznamy finalistów polskiej edycji unijnego konkursu szkolnych prac badawczych EUCYS oraz krajowego konkursu Fizyczne Ścieżki.
Uczniowie mają problemy ze skuteczną weryfikacją prawdziwości wiadomości napotykanych w internecie – wynika z badań przeprowadzonych w USA. Wielu z nich nie potrafi np. identyfikować źródła wiadomości czy rozpoznawać artykułów sponsorowanych.
W najbliższy weekend (8-10 kwietnia) w Centrum Nauki Kopernik poznamy finalistów polskiej edycji unijnego konkursu szkolnych prac badawczych EUCYS oraz krajowego konkursu Fizyczne Ścieżki.