Fot. Adobe Stock

Czego potrzebują naukowcy, jeśli chodzi o zastosowanie wyników badań? - ankieta

Jaka forma zastosowania wyników badań interesuje naukowców? Czy i jakie wsparcie otrzymują, a jakiego potrzebują? Co ich obecnie najbardziej blokuje w procesach transferu wiedzy do gospodarki? Kwestie te pozwoli sprawdzić ankieta, do której wypełnienia zaproszeni są zainteresowani naukowcy.

  • Fot. Adobe Stock
    Popularyzacja

    Rzecznicy Nauki zapraszają popularyzatorów do udziału w ankiecie

    Stowarzyszenia Rzecznicy Nauki (SRN) prowadzi badanie dotyczące stanu popularyzacji nauki w Polsce z perspektywy samych popularyzatorów. "Chcemy poznać motywacje, plany, obawy popularyzatorów, a także stosowane przez nich metody, kanały dotarcia do odbiorców czy popularyzowane obszary nauki" - deklaruje stowarzyszenie.

  • Fot. Fotolia

    Ankieta może pomóc we wczesnym wykryciu autyzmu

    Wypełniana przez rodziców ankieta może pomóc w rozpoznawaniu objawów wskazujących na autyzm już u rocznych dzieci - informuje pismo "Autism -The International Journal of Research & Practice".

Najpopularniejsze

  • Źródło: PAP

    Wiceminister nauki na Forum Ekonomicznym: Polska ma potencjał, by stać się technologicznym hubem Europy

  • Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Kosmiczne turbulencje bez pamięci

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Fot. Adobe Stock

    Szansa na profilaktykę zakażenia HIV podawaną raz w roku

  • Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Immunologiczne podłoże przewlekłego zmęczenia

  • Kanada/ Konieczna współpraca trzech krajów, by ochronić motyle monarchy

  • Webb zobrazował Mgławicę Motyl

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera