Fot. Adobe Stock

Śląskie/ Rusza nowy program integracji nauczycieli akademickich i szkolnych

Rozpoczyna się program "Nauczyciele-Nauczycielom", którego celem jest zacieśnienie współpracy między nauczycielami akademickimi i szkolnymi - przekazał w czwartek Uniwersytet Śląski.

  • Przemyśl, 12.03.2020. Pusta klasa w jednej ze szkół podstawowych w Przemyślu, 12 bm. (aldg) PAP/Darek Delmanowicz
    Zdrowie

    Zdrowie psychiczne nauczycieli w badaniach naukowych

    Psychologowie z Uniwersytetu Łódzkiego zbadają zdrowie psychiczne nauczycieli i rozwój ich kompetencji psychospołecznych. Stworzą też bazę wiedzy nt. budowania pozytywnej kultury zdrowia psychicznego w szkołach.

  • Nauczyciele mogą bezpłatnie studiować podyplomowo

    Przyszli lub młodzi stażem nauczyciele polskiego lub matematyki mają szansę dołączyć do Szkoły Edukacji. Do 31 marca trwa rekrutacja na bezpłatne dzienne studia podyplomowe przygotowane przez Uniwersytet Warszawski i Polsko-Amerykańska Fundację Wolności. Na studentów czekają stypendia.

Najpopularniejsze

  • Źródło: PAP

    Wiceminister nauki na Forum Ekonomicznym: Polska ma potencjał, by stać się technologicznym hubem Europy

  • Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Kosmiczne turbulencje bez pamięci

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Fot. Adobe Stock

    Szansa na profilaktykę zakażenia HIV podawaną raz w roku

  • Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Kanada/ Konieczna współpraca trzech krajów, by ochronić motyle monarchy

  • Zmierzono rekordowo masywny układ podwójny gwiazd

  • Sztuczna inteligencja dokładniej ustala, kto potrzebuje leków rozrzedzających krew

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera