Raport UP: zgłaszamy coraz więcej wynalazków, rośnie liczba patentów

W całej Polsce przybywa zgłoszeń wynalazków i wzorów użytkowych, zwłaszcza tych pochodzących ze sfery nauki - wynika z nowego raportu Urzędu Patentowego RP (UP) za rok 2012. "Patentowymi" potęgami są politechniki we Wrocławiu i Poznaniu czy AGH w Krakowie.

  • Studenci-Wynalazcy nagrodzeni

    Materiał przydatny przy operacjach przepukliny, dwustronne gniazdo USB, biodegradowalny opatrunek, sposób na zmniejszenie zużycia paliwa w silniku i metoda na impregnowanie tkanin - to rozwiązania nagrodzone w piątek w konkursie Student-Wynalazca.

  • Fot. Fotolia

    Prezes Urzędu Patentowego: wzrasta liczba zgłaszanych wynalazków

    W 2011 roku do Urzędu Patentowego RP zgłoszono o 20 proc. więcej wynalazków niż rok wcześniej – poinformowała w czwartek prezes urzędu, dr Alicja Adamczak na wspólnym posiedzeniu dwóch sejmowych komisji.

Najpopularniejsze

  • 27.05.2016. Zabudowania w Olęderskim Parku Etnograficznym w Wielkiej Nieszawce pod Toruniem. PAP/Tytus Żmijewski

    Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Popularyzatorka: traktowanie społeczeństwa z wyższością jednym z grzechów głównych naukowców

  • Kujawsko-pomorskie/ Zbiorowy pochówek sprzed tysięcy lat odkryto podczas budowy gazociągu

  • Fot. Adobe Stock

    Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Szansa na profilaktykę zakażenia HIV podawaną raz w roku

  • Kanada/ Konieczna współpraca trzech krajów, by ochronić motyle monarchy

  • Webb zobrazował Mgławicę Motyl

  • Udział w grupowych wydarzeniach pomoże wzmocnić więzi społeczne, gdy będzie aktywny i regularny

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera