Fot. Fotolia

"Forum Akademickie" rozstrzygnęło konkurs dla badaczy "Skomplikowane i proste"

Artykuły o śledzeniu kumaków górskich, rozładowywaniu korków ulicznych oraz o szkle, które regeneruje kość - zwyciężyły w konkursie "Skomplikowane i proste" magazynu "Forum Akademickie". Nagrodzono w nim popularnonaukowe teksty naukowców, którzy opisują swoje badania.

  • Źródło: "Forum Akademickie"

    "Forum Akademickie" - naukę warto popularyzować i wśród naukowców

    Naukę warto popularyzować również wśród naukowców - z takiego założenia wychodzą redaktorzy miesięcznika "Forum Akademickie". Stąd pomysł na konkurs "Skomplikowane i proste", w którym przez ponad dekadę wzięło już udział ponad 800 młodych badaczy.

Najpopularniejsze

  • Warszawa, 02.12.2024. Logo projektu autorstwa grafika Andrzeja Pągowskiego. Fot. PAP/Albert Zawada

    Kołyska Newtona i fontanna łańcuchowa wśród 30 pokazów misji IGNIS

  • Na recyklingu tekstyliów da się zrobić biznes, ale potrzeba badań

  • Naukowcy opracowali metodę, która ma przyspieszyć planowanie radioterapii

  • MKiŚ: punkty zbierania odpadów nie prowadzą przetwarzania odpadów tekstylnych

  • Polska flaga i pierogi już w kosmosie. Jak spakować się na misję kosmiczną?

  • Fot. Adobe Stock

    Ustalono, dlaczego miejskie dzieci są bardziej podatne na alergie

  • Brytyjska agencja ds. leków: „cudowne” leki odchudzające mogą zakłócać antykoncepcję

  • Copernicus: dym z kanadyjskich pożarów dodarł do Europy

  • Dieta śródziemnomorska może ułagodzić drażliwe jelito

  • Badania: u kobiet z „gęstymi piersiami” nowe metody obrazowania pozwalają lepiej wykrywać raka

EPA/DANIEL IRUNGU 05.06.2025

Na recyklingu tekstyliów da się zrobić biznes, ale potrzeba badań

Zużyte tekstylia można poddać recyklingowi, czyli przerobić na inne produkty. Według ekspertek z Politechniki Łódzkiej potencjał na biznes jest duży, ale potrzebne są badania. Najważniejsza jest jednak zmiana świadomości obywateli - przekonanie ich, że zbiórka tekstyliów ma sens.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera