Lustro wyświetlające spersonalizowane reklamy w miejscach publicznych; innowacyjna metoda rekrutacji programistów IT oraz platforma i aplikacja łączące zakupy on-line z realnymi doznaniami, jakie klient doświadcza w sklepie - te trzy start-upy zwyciężyły podczas pierwszego na Podkarpaciu Demo Day.
Demo Day było finałem akceleratora Start In Podkarpackie - inicjatywy, w ramach której Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego (RARR) przy współpracy m.in. z urzędem marszałkowskim woj. podkarpackiego, lokalnymi przedsiębiorstwami, instytucjami oraz uczelniami z regionu wspiera twórców start-upów.
Impreza odbyła się podczas targów lotniczych Aerospace & Defense Meetings Central Europe, które zakończyły się w miniony czwartek w podrzeszowskiej Jasionce.
Jury, w skład którego wchodzili m.in. biznesmeni, naukowcy i ekonomiści nagrodziło trzy start-upy.
Za najlepszy pomysł na biznes uznano start-up WiseGlass - rodzaj lustra wyświetlającego spersonalizowane reklamy w miejscach publicznych, szatniach, sklepach odzieżowych i pokojach hotelowych. Jak podkreślił pomysłodawca start-upu Waldemar Bieniek wyróżnienie komisji „daje pewność, że projekt w przyszłości zostanie zrealizowany”.
Drugie miejsce otrzymał zespół Challengerocket za pomysł na platformę do rekrutacji specjalistów IT, która poprzez sourcing (zdobywanie nowych kandydatów) i screening (ocenę wiedzy) z wykorzystaniem formuły konkursowej (hackathonów) - jest innowacyjną formą pozyskiwania kandydatów do pracy z właściwymi i sprawdzonymi kompetencjami.
Jak wyjaśniła Iza Błażowska z tego start-upu, głównym celem projektu jest „zrewolucjonizowanie procesów rekrutacji w IT”. „Zaobserwowaliśmy spory brak programistów nie tylko w Polsce, ale i w Europie, gdzie zamierzamy wejść z naszym rozwiązaniem. Obecne metody rekrutacji nie działają, powodują dużą ilość odrzuceń. Nasza platforma automatyzuje proces rekrutacji. Rekruter dostaje natychmiast raport o rzeczywistych umiejętnościach kandydata” - dodała.
Trzecią lokatę zajął start-up Cinematic VR. Pomysł biznesowy to platforma, dzięki której możliwa jest prezentacja zdigitalizowanych obiektów w środowisku VR i AR i tworzenie za jej pomocą wirtualnych katalogów produktów. Aplikacja ma służyć prezentacji zdigitalizowanych lookbooków marek odzieżowych.
Szef start-upu Konrad Ziaja podkreślił, że platforma ma połączyć zakup w internecie z doznaniami, które klient doświadcza w sklepie. „Opracowaliśmy własną metodę obrazowania produktów, posiadamy prototyp studia i aplikacje w sklepach. Mamy też 60 komercyjnych wdrożeń naszego rozwiązania” - zaznaczył.
W czasie Demo Day przyznana została również nagroda publiczności, która trafiła do studentów Politechniki Rzeszowskiej, czyli start-upu Innotechnobud, który pracuje nad urządzeniem służącym do automatyzacji prac w budownictwie, m.in. tynkowania i malowania.
Przed jurorami zaprezentowało się w sumie 21 start-upów. Każdy miał 5 minut na przedstawienie swojego pomysłu, oraz 3 minuty na odpowiedzi na pytania. Najczęściej pytania jurorów dotyczyły biznesplanu, metod zdobywania klientów oraz o przewidywane zyski.
Wśród pozostałych start-upów, które zaprezentowały się w trakcie Demo Day były m.in. gadżet Locky - innowacyjna nakładka na klucz, która ma monitorować stan zamknięcia drzwi; Iree Memeber - portal i aplikacja, które pomogą zarchiwizować i zdigitalizować wspomnienia o rodzinie; Rainforest - system na bieżąco kontrolujący, mierzący i optymalizujący warunki pogodowe w zbiorniku np. w akwarium czy terrarium na podstawie danych płynących ze stacji pogodowej.(PAP)
huk/ dym/
Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.