Zbyt wiele kanałów komunikacji szkodzi małżeństwu

Zbyt dużo rozmów za pośrednictwem różnych kanałów komunikacji - m.in. Twittera czy Facebooka - może zaszkodzić trwałym związkom - przekonują badacze z Uniwersytetu Oksfordzkiego.

Naukowcy testowali teorię wysnutą w 2005 roku, mówiącą o tym, że istnieje powiązanie między liczbą sposobów kontaktowania się i częstotliwością ich wykorzystywania a siłą relacji. "Ta teoria została postawiona w erze e-maili, czatów i rozmów telefonicznych. Teraz jesteśmy w erze komunikacji poprzez media społecznościowe. Chcieliśmy sprawdzić, czy różne sposoby kontaktowania się umacniają więzi" - powiedział Bernie Hogan z oksfordzkiej uczelni.

W badaniu wzięło udział 24 tys. osób w związkach małżeńskich, posługujących się 10 kanałami komunikacji. "Odkryliśmy, że osoby, które posługiwały się wieloma z nich, nie raportowały większej satysfakcji ze związku, a część nawet deklarowała jej spadek" - poinformował Hogan.

Wykorzystywanie większej liczby sposobów komunikacji może być oznaką silnej relacji w małżeństwie, ale do pewnego momentu, powyżej którego różne środki przekazu stają się uciążliwe i mogą podkopać związek - ogłosili badacze podczas dorocznej konferencji British Psychological Society. (PAP)

mrt/ agt/

Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.

Czytaj także

  • Fot. Adobe Stock

    Wybory w USA/ Astronauci na pokładzie ISS zagłosowali w wyborach prezydenckich

  • Fot. Adobe Stock

    Japonia/ Pierwszy na świecie drewniany satelita wystrzelony w kosmos

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera