Fot. Tomasz Zwijacz-Kozica.

Ograniczenia w przemieszczaniu się ludzi w czasie COVID-19 pozwoliły na swobodniejsze wędrówki dzikich ssaków

Podczas obostrzeń, do jakich doszło w pierwszych miesiącach globalnej pandemii COVID-19, zachowanie ludzi zmieniło się dramatycznie, co spowodowało zmiany w zachowaniu ssaków lądowych - wynika z badania opublikowanego w prestiżowym czasopiśmie „Science”, którego współautorami byli Polacy.

  • Ryjówka albinotyczna. Fot. T. Kamiński
    Życie

    Unikatowy okaz ryjówki

    Albinotyczne osobniki zdarzają się w populacjach różnych gatunków zwierząt, jednak w przypadku ryjówek jest to niezwykle rzadkie. A właśnie taki okaz trafił kilka dni temu do Instytutu Biologii Ssaków PAN w Białowieży. To pierwszy w Polsce i trzeci na świecie tak unikatowy okaz - podkreślono w informacji prasowej przekazanej przez instytut.

  • Fot. Adobe Stock
    Życie

    Ryjówka aksamitna okazała się trzecim jadowitym ssakiem żyjącym w Polsce

    Ślina żyjącej m.in. w Polsce ryjówki aksamitnej zawiera jad uszkadzający czerwone krwinki. O wynikach badań tego zwierzęcia poinformowali naukowcy w piśmie „Zoological Letters”.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Zapach świąt - jak aromaty w sklepach wpływają na nasze portfele

  • Badanie: rozmowa z chatbotem może wpływać na polityczne decyzje wyborców

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera