Fot. Fotolia

Badanie: Nie sposób mówić dziś o jednej standardowej polskiej rodzinie

Nie sposób mówić dziś o standardowej polskiej rodzinie. Wprawdzie niezmiennie dominuje małżeństwo z 1-2 dzieci, ale i coraz więcej osób pozostaje bezdzietnych lub nie zawiera małżeństwa. A część rodzin świadomie wybiera wielodzietność. Ta dywersyfikacja będzie coraz bardziej widoczna - mówią demografki.

  • Człowiek

    Badanie SGH: zmiany postaw związanych z rodziną mogą pozytywnie wpływać na dzietność

    Zmiany zachowań związanych z rodziną, takie jak mniejsza skłonność do zawierania małżeństw, większa liczba rozwodów, późniejszy wiek urodzenia pierwszego dziecka, mogą pozytywnie wpływać na współczynnik dzietności - przekonują demografowie z SGH.

Najpopularniejsze

  • Warszawa, 02.12.2024. Logo projektu autorstwa grafika Andrzeja Pągowskiego. Fot. PAP/Albert Zawada

    Kołyska Newtona i fontanna łańcuchowa wśród 30 pokazów misji IGNIS

  • Na recyklingu tekstyliów da się zrobić biznes, ale potrzeba badań

  • Naukowcy opracowali metodę, która ma przyspieszyć planowanie radioterapii

  • MKiŚ: punkty zbierania odpadów nie prowadzą przetwarzania odpadów tekstylnych

  • Polska flaga i pierogi już w kosmosie. Jak spakować się na misję kosmiczną?

  • Adobe Stock

    BiH/ Rośnie liczba zakażonych "szczurzą gorączką", media donoszą o szczurach wielkości kotów

  • Copernicus: dym z kanadyjskich pożarów dodarł do Europy

  • Dieta śródziemnomorska może ułagodzić drażliwe jelito

  • Badania: u kobiet z „gęstymi piersiami” nowe metody obrazowania pozwalają lepiej wykrywać raka

  • Pokazano najbardziej szczegółowe obrazy korony słonecznej

EPA/DANIEL IRUNGU 05.06.2025

Na recyklingu tekstyliów da się zrobić biznes, ale potrzeba badań

Zużyte tekstylia można poddać recyklingowi, czyli przerobić na inne produkty. Według ekspertek z Politechniki Łódzkiej potencjał na biznes jest duży, ale potrzebne są badania. Najważniejsza jest jednak zmiana świadomości obywateli - przekonanie ich, że zbiórka tekstyliów ma sens.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera