Europejska Nagroda Naukowa im. Stanisława Lema

Prof. Li Tang. Źródło: Politechnika Wrocławska

Na Politechnice Wrocławskiej ogłoszono laureata Europejskiej Nagrody im. Stanisława Lema

Prof. Li Tang, specjalista bioinżynierii, został w piątek na Politechnice Wrocławskiej uhonorowany Europejską Nagrodą im. Stanisława Lema (Lem Prize). Nagroda przyznawana jest młodym naukowcom, których badania mają szansę pozytywnie wpłynąć na przyszłość cywilizacji.

  • Fot. materiały prasowe
    Nagrody

    Wrocław/ Fizyk dr Tobias Dornheim laureatem Europejskiej Nagrody im. Stanisława Lema

    Fizyk teoretyk dr Tobias Dornheim z Helmholtz-Zentrum Dresden-Rossendorf zdobył Europejską Nagrodę Naukową im. Stanisława Lema za rok 2024. Wyróżniono go za badania nad ciepłą gęstą materią i fizyką wysokich gęstości energii.

Najpopularniejsze

  • 12.12.2025. Uczestnicy gali wręczenia nagród XXI edycji ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki, 12 bm. w Centrum Prasowym PAP w Warszawie. Spośród 24 finalistów wyłoniony został zwycięski naukowiec, animator, instytucja, zespół i przedstawiciel mediów, popularyzujący naukę. Kapituła wskazała także laureata nagrody głównej i dwóch wyróżnień. Konkurs Popularyzator Nauki organizowany jest przez serwis Nauka w Polsce, wydawany przez Fundację Polskiej Agencji Prasowej. PAP/Albert Zawada

    Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • W ocieplającym się klimacie niedźwiedzie zmieniają menu

  • Minister nauki: nakłady na naukę wciąż są dalekie od wystarczających

  • Prof. Ignatowicz: niektóre gatunki owadów przez wieki miały reputację złowieszczych

  • W piątek poznamy laureatów ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Składnik czekolady może opóźniać starzenie

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

  • Gwałtowny wzrost liczby młodych korzystających z opieki zdrowia psychicznego

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera