polskie towarzystwo fizyczne

Fotografia z misji BHAI-21 wykonana na wysokości 22,5 km. Po prawej widoczna kapsuła z kamerą 360º. (Źródło: 47ZFP/PTF)

125. rocznica pierwszej obserwacji stratosfery; na YT upamiętni ją specjalny film

Zderzenia balonów w stratosferze, ich pęknięcia, a nawet „katastrofę” – to wszystko można obejrzeć na filmie właśnie zaprezentowanym przez Polskie Towarzystwo Fizyczne. Film powstał z materiałów nagranych podczas edukacyjnych balonowych misji stratosferycznych, przeprowadzonych we wrześniu z okazji 125. rocznicy pierwszej obserwacji stratosfery.

  • Fot. Fotolia
    Nagrody

    Polskie Towarzystwo Fizyczne przyznało nagrody za 2018 r.

    Prof. Marek Biesiada z Uniwersytetu Śląskiego - specjalizujący się w badaniu soczewek grawitacyjnych i zwartych radioźródeł - został laureatem tegorocznej Nagrody Naukowej Polskiego Towarzystwa Fizycznego (PFT) im. Wojciecha Rubinowicza.

  • Fot. PTF

    Polskie Towarzystwo Fizyczne - o fizyce "po ludzku"

    Festiwal Nauki Przyrodnicze na Scenie, Turniej Młodych Fizyków, Letnia Szkoła Fizyki i liczne konkursy fizyczne dla uczniów, to niektóre popularyzatoprskie działania Polskiego Towarzystwa Fizycznego. "Powstałe w 1920 roku PTF stawia sobie jako jeden z najważniejszych celów popularyzację nauki" - wyjaśnia prezes PTF prof. Wiesław A. Kamiński.

  • Fot. Fotolia

    Polskie Towarzystwo Fizyczne/Kandydatura w konkursie Popularyzator Nauki 2012

    Festiwal Nauki Przyrodnicze na Scenie, Turniej Młodych Fizyków, Letnia Szkoła Fizyki i liczne konkursy fizyczne dla uczniów, to niektóre działania Polskiego Towarzystwa Fizycznego. "Powstałe w 1920 roku PTF stawia sobie jako jeden z najważniejszych celów popularyzację nauki" - wyjaśnia prezes PTF prof. Wiesław A. Kamiński.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Zapach świąt - jak aromaty w sklepach wpływają na nasze portfele

  • Badanie: rozmowa z chatbotem może wpływać na polityczne decyzje wyborców

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera