Fot. Fotolia

Geny dzikich odmian pomidorów mogą pomóc zwalczać szkodniki

Dzikie pomidory lepiej bronią się przed niektórymi szkodnikami, niż współczesne odmiany przemysłowe - sugerują naukowcy. Według nich, zamiast wyważać otwarte drzwi i szukać nowych środków ochrony roślin, lepiej sięgać po sprawdzone metody ewolucji.

  • Włochy, Francja, Niemcy wśród krajów narażonych na inwazje nowych szkodników

    Zmiany klimatu niosą ryzyko nasilenia inwazji owadów-szkodników w Europie. Duże ryzyko takich inwazji dotyczy np. Włoch, Francji, Hiszpanii, Węgier i Niemiec - wynika z analiz przedstawionych w piśmie "Diversity and Distributions".

  • Fot. Fotolia

    Pomidor nauczy się odporności na szkodniki od dzikich braci?

    Zwykłe pomidory mogą się sporo "nauczyć" od dzikich odmian - informują naukowcy na stronach "Proceedings of the National Academy of Sciences". Właśnie odkryli gen, którego znajomość może ułatwić stworzenie roślin bardziej odpornych na szkodniki.

Najpopularniejsze

  • 27.05.2016. Zabudowania w Olęderskim Parku Etnograficznym w Wielkiej Nieszawce pod Toruniem. PAP/Tytus Żmijewski

    Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Popularyzatorka: traktowanie społeczeństwa z wyższością jednym z grzechów głównych naukowców

  • Kujawsko-pomorskie/ Zbiorowy pochówek sprzed tysięcy lat odkryto podczas budowy gazociągu

  • Fot. Adobe Stock

    Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Kanada/ Konieczna współpraca trzech krajów, by ochronić motyle monarchy

  • Szansa na profilaktykę zakażenia HIV podawaną raz w roku

  • Udział w grupowych wydarzeniach pomoże wzmocnić więzi społeczne, gdy będzie aktywny i regularny

  • WHO: ponad 1 mld ludzi cierpi na świecie na zaburzenia psychiczne

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera