Nagroda Nobla z ekonomii pokazuje, jak finansowanie badań naukowych jest ważne dla rozwoju gospodarczego - ocenił w rozmowie z PAP prof. Łukasz Woźny z SGH w Warszawie. Dodał, że prace tegorocznych laureatów wskazują, w jaki sposób innowacyjność przekłada się na wzrost gospodarczy.
Joel Mokyr, Philippe Aghion i Peter Howitt zostali laureatami tegorocznej Nagrody Nobla z ekonomii. Komitet noblowski Królewskiej Szwedzkiej Akademii Nauk uhonorował ich za wyjaśnienie zjawiska napędzanego innowacjami zrównoważonego wzrostu.
Pięć uczelni ekonomicznych – pod auspicjami Konferencji Rektorów Uczelni Ekonomicznych (KRUE) – powołało do życia think tank KRUE insight. Ma on prowadzić badania i analizy oraz publikować raporty i rekomendacje dotyczące m.in. rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i Europy.
Wyniki ocen kredytowych kadry kierowniczej wyższego szczebla można powiązać z umiejętnością podejmowania decyzji, przynajmniej gdy łączy się to z oceną ryzyka – informuje „International Journal of Production Economics”.
Działalność centrum doskonałości, pod nazwą Centrum Ekonomii Zmian Klimatu, zainaugurowano w piątek oficjalnie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Jednostka ma się zajmować m.in. transformacjami ekonomicznymi, w tym regionów węglowych.
Polacy nadal pracują średnio więcej niż przeciętny mieszkaniec Unii Europejskiej. Jak zwróciła uwagę ekspertka Centrum Analiz Rynku Pracy prof. UŁ Ewa Kusideł, podejście do pracy różni się w zależności od pokolenia, a obecnie bardziej istotna od wyuczonego zawodu jest gotowość do zmian.
19 lutego ruszą zajęcia Otwartego Uniwersytetu Ekonomicznego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Jak wyjaśnia prof. Ewelina Szczech-Pietkiewicz, program jest skierowany jest do osób dorosłych, które chcą poszerzyć swoją wiedzę z zakresu ekonomii, finansów, zarządzania.
Presja czasu i myśl, że obdarujemy bliską nam osobę, mogą sprawić, że podejmując decyzje zakupowe, będziemy kierowali się emocjami, a przez to staniemy się łatwym celem dla oszustów internetowych. Zakupy warto robić z zimną głową - powiedziała PAP psycholog ekonomiczna dr Anna Hełka.
Black Friday może być okazją do zakupu w okazyjnej cenie lub pułapką, która narazi na niepotrzebne wydatki - uważa ekspert ds. marketingu dr Mariusz Woźniakowski z Uniwersytetu Łódzkiego. Wskazał na rosnącą świadomość zakupową konsumentów oraz transparentność cenową sprzedawców.
W Black Friday obniżki o 10-15 proc. można uznać za znaczące, ale już o ponad 30 proc. mogą budzić naszą nieufność - powiedział PAP ekonomista, prof. Radosław Mącik. Zaznaczył, że polscy konsumenci coraz częściej szukają promocji w internecie.