Fot. Adobe Stock

Europejski Urząd Patentowy: w 2023 r. wzrost zgłoszonych i zatwierdzonych patentów z Polski

Polacy zgłosili w 2023 r. do Europejskiego Urzędu Patentowego (EPO) 671 wniosków, czyli ponad 10 proc. więcej niż rok wcześniej. Najwięcej zgłoszeń wpłynęło z Uniwersytetu Zielonogórskiego, Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Jagiellońskiego – wynika z informacji prasowej Urzędu Patentowego RP.

  • Fot. Adobe Stock
    Innowacje

    Europejski Urząd Patentowy: w 2022 r. wzrost zgłoszeń patentów z Polski, spadek udzielonych

    W 2022 r. liczba europejskich zgłoszeń patentowych z Polski wzrosła o niemal 18 proc. To ponad 7-krotnie wyższy wzrost niż średnia całkowita wszystkich zgłoszeń. W Polsce najaktywniejsze w zgłaszaniu wynalazków wciąż są uczelnie i instytuty badawcze - podał we wtorek Europejski Urząd Patentowy (EPO).

  • Fot. Adobe Stock
    Innowacje

    Białystok/ Naukowcy z PB opatentowali kompozycję leczniczą na chorobę pszczół - zgnilca złośliwego

    Patent na kompozycję oraz sposób jej otrzymywania z grzyba z Puszczy Białowieskiej - złotoporka niemiłego, która ma zastosowanie w leczeniu zgnilca złośliwego, groźnej choroby zakaźnej pszczół - otrzymała Politechnika Białostocka. Prace nad patentem trwały ponad 2 lata.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Zapach świąt - jak aromaty w sklepach wpływają na nasze portfele

  • Badanie: rozmowa z chatbotem może wpływać na polityczne decyzje wyborców

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera