Fot. Adobe Stock

Śląskie/ Blisko 100 mln zł wsparcia dla Centrum Innowacyjnej Dydaktyki Medycznej w Zabrzu

Blisko 100 mln zł unijnego wsparcia otrzyma Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach do projektu utworzenia w Zabrzu Centrum Innowacyjnej Dydaktyki Medycznej. Centrum ma powstać na terenie zabrzańskiego szpitala klinicznego przy ul. 3 Maja i w kampusie uczelni w dzielnicy Rokitnica.

  • Fot. Adobe Stock

    NCBR przekaże 53 mln zł z Funduszy Europejskich na rozwój dydaktyczny kadry akademickiej

    Ponad 53 mln zł z Funduszy Europejskich na projekty służące rozwojowi potencjału dydaktycznego kadry akademickiej przyszłości przekaże uczelniom Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR).

  • Adobe Stock

    Prezes PAN do ludzi nauki i studentów: idźcie na wybory

    O pójście na wybory zaapelował do ludzi nauki i studentów prezes PAN, prof. Marek Konarzewski. "To pierwszy, niezbywalny krok do tego, abyśmy mogli o nauce sensownie w przyszłości rozmawiać" - powiedział w trakcie debaty "Co tam, PANie, w polityce (naukowej)?".

  • 27.04.2022. Budynek nowo otwartego Międzywydziałowego Centrum Dydaktyki nr 3 PUM w Szczecinie. PAP/Marcin Bielecki

    Szczecin/ Otwarto Międzywydziałowe Centrum Dydaktyki Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego

    Międzywydziałowe Centrum Dydaktyki Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego otwarto oficjalnie w środę. Jednostka ma służyć przede wszystkim studentom i kadrze akademickiej na kierunku farmacja.

  • Prof. Rok: w dobie MOOC zmienia się funkcja wykładowcy akademickiego

    Darmowe internetowe kursy online (tzw. MOOC), prowadzone niekiedy przez wybitnych dydaktyków, stają się wyzwaniem zwłaszcza dla edukacji podyplomowej. Warto, by wykładowcy na uczelniach stawali się przewodnikami studentów po ogólnodostępnych zasobach - mówi etyk biznesu prof. Bolesław Rok.

  • Raport o pracy polskich doktorów: dydaktyka zjada czas na badania

    Dydaktyka i działania administracyjne zabierają doktorom tyle czasu, że w ich kalendarzach pozostaje niewiele miejsca na badania. To problem systemowy, a nie wynikający z indywidualnych problemów z organizacją pracy - mówi w rozmowie z PAP Piotr Kowzan, współautor raportu o polskich doktorach.

Najpopularniejsze

  • 04.01.2020 PAP/Leszek Szymański

    Poniedziałkowe wybory rektora WUM nie odbyły się

  • Naukowcy sprawdzają, czy tramwaje mogą wspomóc miejską przyrodę

  • Minister nauki: przy malejącej liczbie studentów trzeba rozważać łączenie uczelni

  • Politechnika Opolska będzie kształcić specjalistów od wizerunku

  • Rektor WUM polecił dezaktywację systemu teleinformatycznego do głosowania w wyborach nowego rektora

  • Gorące jowisze to kategoria dużych gazowych planet o wielkości Jowisza; tu: Jowisz, Adobe Stock

    Zbadano, dlaczego niektóre planety spadają na gwiazdy

  • Teleskop Webba sfotografował Koński Łeb

  • Kanada/ Pierwszy w Kanadzie zabieg terapii genowej u pacjenta z demencją

  • Kwantowy efekt może stanowić sposób na ochronę mózgu przed chorobami

  • Badanie brytyjskie: w wyborach ważny jest uśmiech

Fot. Adobe Stock

Ekspert: niektóre konie rozpoznają siebie w lustrze

Pewne zwierzęta mają rozwiniętą samoświadomość, ale trudno nam ją zmierzyć za pomocą prostego testu lustra. Podczas badania koni część z nich zachowała się w sposób, który sugerował, że rozpoznały siebie w lustrze - powiedział PAP dr Tomasz Smoleń z Katedry Kognitywistyki UJ.