Ilustr. Fotolia

Algorytm idealnego selfie

Naukowcy opracowali aplikację na smatrfony, która pomaga użytkownikom opanować sztukę robienia idealnych „selfie”. Za jej działanie odpowiada algorytm, który podpowiada użytkownikowi, gdzie umieścić aparat, aby uzyskać jak najlepsze zdjęcie.

  • Fot. Fotolia
    Człowiek

    Narcyz na Fejsie: po selfie go poznacie

    Skłonność do umieszczania zdjęć samego siebie, tzw. selfie, na stronach serwisów społecznościowych, ma u mężczyzn związek z narcyzem - twierdzą naukowcy z Instytutu Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego. U kobiet związku takiego nie stwierdzono, choć generalnie to one przodują we "wrzucaniu selfie".

Najpopularniejsze

  • 17.07.2024. Wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego Marek Gzik. PAP/Albert Zawada

    Wiceminister nauki: rosnące oczekiwania finansowe środowiska naukowego przekraczają nasz budżet

  • Ekspert: okres złotego wieku finansowania uniwersytetów minął

  • Psycholog: urojenia i psychoza w schizofrenii mają związek z błędami poznawczymi

  • Polska naukowczyni: porosty mogą przetrwać na Marsie

  • Wiceszef PAN o resorcie nauki: pierwszy rok stracony; teraz chęci są, ale brakuje długofalowej wizji

  • ESO/A. Levan, A. Martin-Carrillo et al.

    Tajemniczy rozbłysk może oznaczać, że gwiazda wchłonęła czarną dziurę

  • Nie tylko antybiotyki na stałe zmieniają florę bakteryjną jelit

  • Współpracujące modele SI zdały medyczne egzaminy

  • USA/ Udany test rakiety Starship przed planowanymi misjami na Księżyc i Marsa

  • Świat osiągnął pierwszy klimatyczny punkt krytyczny

Toń morska w jurze i w kredzie. Arch. Macieja Pindakiewicza

Ryby zdetronizowały głowonogi i zdominowały oceany na przełomie kredy i jury

Morza w okresie jurajskim nie przypominały tych dzisiejszych, ponieważ wtedy dominowały głowonogi, których najbliżsi dzisiejsi krewniacy to kałamarnice i mątwy. Zmiana nastąpiła na przełomie jury i kredy, kiedy to ryby zaczęły przejmować oceany – wykazały badania paleontologów m.in. z PAN.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera