APOD NASA z 12 maja 2024 r. Zorza nad Polską. Fot. Mariusz Durlej

Astrofotograf z Polski autorem zdjęcia dnia NASA z 12 maja

Astrofotograf z Polski Mariusz Durlej został autorem zdjęcia dnia NASA z 12 maja. Nagrodzona fotografia przedstawia zorzę polarną widzianą z miejscowości Pogrzebień (pow. raciborski) na Śląsku.

  • Droga Mleczna nad punktem widokowym na Maderze. Zdjęcie zatytułowano „Schody do Drogi Mlecznej”. Zdjęcie zostało wyróżnione 29 maja 2024 roku przez NASA w ramach Astronomy Picture of the Day (APOD). Fot.: Marcin Rosadziński.
    Kosmos

    NASA po raz drugi wyróżniła zdjęcie polskiego astrofotografa - Marcina Rosadzińskiego

    Fotografia wykonana przez polskiego astrofotografa Marcina Rosadzińskiego została opublikowana przez amerykańską agencję kosmiczną NASA jako zdjęcie dnia (Astronomy Picture of the Day). To już drugie zdjęcie jego autorstwa nagrodzone w ten sposób przez NASA.

Najpopularniejsze

  • 12.12.2025. Uczestnicy gali wręczenia nagród XXI edycji ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki, 12 bm. w Centrum Prasowym PAP w Warszawie. Spośród 24 finalistów wyłoniony został zwycięski naukowiec, animator, instytucja, zespół i przedstawiciel mediów, popularyzujący naukę. Kapituła wskazała także laureata nagrody głównej i dwóch wyróżnień. Konkurs Popularyzator Nauki organizowany jest przez serwis Nauka w Polsce, wydawany przez Fundację Polskiej Agencji Prasowej. PAP/Albert Zawada

    Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • W ocieplającym się klimacie niedźwiedzie zmieniają menu

  • Rząd przyjął projekt ustawy dot. zapomóg dla doktorantów

  • Prof. Ignatowicz: niektóre gatunki owadów przez wieki miały reputację złowieszczych

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Składnik czekolady może opóźniać starzenie

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera