Fot. Adobe Stock

Nie tylko anglojęzyczne publikacje naukowe mają znaczenie - wnioski z badania

Powszechne założenie, że każda ważna informacja naukowa musi być opublikowana po angielsku, sprawia, iż nieanglojęzyczne publikacje są niedostatecznie wykorzystywane, ze szkodą dla różnych dyscyplin nauki. Tymczasem często dostarczają one ważnych informacji nt. ochrony bioróżnorodności na świecie - mówi dr Joanna Kajzer-Bonk, biolożka z UJ.

  • Adobe Stock
    Blog

    Marketingowy "sciencewashing" być może podkopuje zaufanie do nauki. Jak go piętnować?

    Niektórzy producenci kosmetyków, suplementów diety, sprzętu elektronicznego chwalą się, że skuteczność ich produktów jest potwierdzona naukowo. Badania, które pomagają reklamować produkty, często nie mają nic wspólnego z prawdziwą metodą naukową. Taki nieuczciwy marketing na długą metę może podkopywać zaufanie nie tyle do firm - co do całej nauki. Może warto zastanowić się, jak go piętnować?

  • Fot. Adobe Stock

    Badanie: Kobiety niżej niż mężczyźni oceniają swój dorobek naukowy

    Kobiety w większym stopniu niż mężczyźni nisko oceniają swój dorobek naukowy i szanse na pozyskanie finansowania projektu badawczego – wynika z sondażu NCN. Kobiety częściej doświadczały nierówności w podziale obowiązków służbowych czy w wysokości wynagrodzenia – podano.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Zapach świąt - jak aromaty w sklepach wpływają na nasze portfele

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera