Uczelnie i instytucje

P.Czarnek: na 54 stronach prezentujemy działania, które wyrwały szkoły i uczelnie z marazmu i nędzy

16.10.2023. Na zdjęciu Przemysław Czarnek. PAP/Art Service
16.10.2023. Na zdjęciu Przemysław Czarnek. PAP/Art Service

Na 54 stronach prezentujemy działania, które wyrwały szkoły i uczelnie z marazmu i nędzy, w jakiej ugrzęzły za czasów naszych poprzedników z PO i PSL, specjalistów od pedagogiki wstydu – przekazał w sobotę były szef MEiN, poseł PiS Przemysław Czarnek.

Chodzi o podsumowanie działań realizowanych w latach 2015-2023. W publikacji zaprezentowano działania podejmowane zarówno przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz przez połączone resorty Edukacji i Nauki.

"Szanowni Państwo, oto 8 lat sukcesów i osiągnięć rządów @pisorgpl w edukacji i nauce. Na 54 stronach prezentujemy wszystkie działania, dzięki którym szkoły i uczelnie wyrwane zostały z marazmu i nędzy, w jakiej ugrzęzły za czasów naszych poprzedników z PO i PSL, specjalistów od pedagogiki wstydu" – napisał w sobotę na platformie X (dawniej Twitter) Przemysław Czarnek. "54 strony to sporo, ale ... trochę sie tego nazbierało" – stwierdził.

Rozdział pierwszy poświęcony jest „kształceniu ogólnemu i podstawom programowym”. Drugi rozdział „kompetencje przyszłości” przedstawia inwestycje mające rozwijać wśród dzieci i młodzieży umiejętności niezbędne na przyszłym rynku pracy.

Trzeci rozdział „znajomość tradycji i historii” odnosi się do współczesności i konieczności zapewnienia prawidłowego rozumienia przez uczniów mechanizmów wpływających na rozwój Polski, zachodzących na świecie procesów społeczno- politycznych i poznania roli naszego kraju na współczesnej arenie międzynarodowej.

Czwarty rozdział to „kondycja fizyczna i zdrowie”. Opisano w nim działania służące zadbaniu o całościowy rozwój dzieci i młodzieży. W rozdziałach piątym „finansowanie edukacji” i szóstym „współpraca z samorządem terytorialnym” pokazano inwestycje finansowe w szkoły.

Siódmy obszar ”szkolnictwo zawodowe” jest poświęcony „reformie szkolnictwa zawodowego”, a ósmy obszar - działaniom na rzecz „wychowania i wspierania uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi”. Dziewiąty obszar został poświęcony działaniom podjętym na rzecz upowszechniania „edukacji poza granicami”.

Kolejne rozdziały zostały poświęcone „nauce” i „szkolnictwu wyższemu”. Kolejna część raportu opatrzona jest hasłem „innowacje i rozwój”, następne to: „programy i inwestycje” oraz „współpraca międzynarodowa”.

Pełna treść raportu dostępna jest pod adresem internetowym. (PAP)

Katarzyna Lechowicz-Dyl

ktl/ mhr/

Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.

Czytaj także

  • Fot. Adobe Stock

    Parlament Studentów RP startuje z rankingiem Otwarta Uczelnia

  • 24.11.2025. Wicepremier, minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz (3L), dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni gen. dyw. Karol Molenda (5L) i rektor AGH prof. dr hab. inż. Jerzy Lis (4L) na inauguracji Programu CYBER LEGION na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, 24 bm.  Cyber Legion to platforma łącząca środowisko wojskowe i cywilne. Program ma na celu wzmocnienie cyberbezpieczeństwa państwa i zacieśnianie relacji pomiędzy Wojskiem Polskim, a środowiskiem akademickim. (ad) PAP/Art Service

    Kosiniak-Kamysz: do Cyber Legionu zgłosiło się już 2 tys. osób

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera