Studenci Politechniki Częstochowskiej zajęli 11. miejsce na 104 drużyny startujące w prestiżowym konkursie łazików marsjańskich University Rover Challenge organizowanym przez Mars Society. W zeszłym roku zespół zajął także 11. lokatę.
Studenci Politechniki Częstochowskiej z zespołu PCz Rover Team zajęli ostatecznie 11. lokatę (podobnie jak rok temu) w konkursie łazików marsjańskich, zorganizowanym przez Mars Society w Hanksville w stanie Utah, w USA. Startowały łącznie 104 drużyny z całego świata, poziom zawodów uznali za rekordowo wysoki, jak powiadomili na swoim profilu facebookowym.
Lokata ta oznacza jednocześnie 2. miejsce pośród drużyn europejskich. Najwyżej uplasowaną europejską drużyną jest zespół studentów Krakowskiej Akademii Górniczo-Hutniczej AGH Space Systems.
Za swój wielki sukces w szczególności zespół PCz Rover Team uważa osiągnięcie aż 98.13/100 w konkurencji Science Mission, co jest 3. wynikiem na świecie i jednocześnie najlepszym wynikiem z tej konkurencji w historii drużyny. Zadanie polegało na pobraniu próbek gleby oraz wykonaniu fotografii skał, a następnie przeanalizowaniu czy istnieje tam życie, czy nie istnieje, bądź czy kiedykolwiek mogło ono tam istnieć. Następnie w ciągu 15 minut prezentacji musieli obronić wyniki swoich badań przed jury.
Słowa gorących podziękowań studenci Politechniki Częstochowskiej kierują do wszystkim wspierających ich projekt i trzymających kciuki podczas zawodów. Przede wszystkim dziękują partnerom, którzy umożliwili wyjazd na zawody i konstrukcję łazika.(PAP)
Nauka w Polsce, Maciej Świerzy
macs/ zm/
Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.