Studenci wspólnie z wykładowcą napiszą książkę o Azji

Źródło: Adobe Stock
Źródło: Adobe Stock

Publikacja opisująca działania Unii Europejskiej w Azji powstanie we współpracy prof. Tomasza Kamińskiego z Uniwersytetu Łódzkiego z jego studentami. Wykładowca proponuje studentom także gry symulacyjne i wyprawy naukowe oraz uczenie się poprzez prowadzenie własnych badań naukowych.

Na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politologicznych UŁ ruszają trzyletnie zajęcia dotyczące relacji Unii Europejskiej i Azji. Zajęcia poprowadzi prof. Tomasz Kamiński z Katedry Studiów Azjatyckich. Wśród jego innowacyjnych metod dydaktycznych jest organizowana co roku gra symulacyjna, która umożliwia studentom wcielenie się rolę przywódców obradujących w ramach Rady Europejskiej. Będą oni dyskutować o wyzwaniach dla UE związanych z Azją. Wykładowca będzie także organizował wizyty studyjne za granicą.

Sztandarowym rezultatem projektu będzie książka, która powstanie we współpracy ze studentami studiów magisterskich. Publikacja będzie prezentować wyniki badań profesora i samych studentów. Młodzi badacze będą analizować działania Unii Europejskiej w Azji w obszarach: rozwoju (w tym urbanizacji), zmian klimatycznych oraz społeczeństwa obywatelskiego.

„Wyniki badań studentów będą prezentowane podczas seminariów organizowanych na azjatyckich uczelniach współpracujących z UŁ. Co roku grupa kilku studentów pojedzie w tym celu ze mną na kilkudniową wizytę studyjną do jednego z krajów Azji Południowo-Wschodniej” – mówi prof. Kamiński.

Moduł współpracy unijno-azjatyckiej zostanie też wprowadzony na studiach licencjackich, na przedmiotach dotyczących integracji europejskiej.

Jak informuje Uniwersytet Łódzki, innowacje dla studentów finansowane są z projektu „Europa jako aktor w Azji” finansowanego przez Komisję Europejską. Jest to już drugi projekt finansowany z programu Jean Monnet Modules realizowanym w Katedrze Studiów Azjatyckich. Poprzedni zaowocował dwiema publikacjami, również przygotowanymi wspólnie ze studentami.

Obie książki: „Pytania o Unię Europejską. Vademecum dla młodzieży” oraz „Polityka Unii Europejskiej wobec partnerów azjatyckich” można bezpłatnie pobrać ze strony Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego https://wydawnictwo.uni.lodz.pl

PAP – Nauka w Polsce

kol/ ekr/

Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.

Czytaj także

  • Fot. Adobe Stock

    Raport: w akademikach w Polsce brakuje 400 tys. miejsc noclegowych

  • 10.04.2025. Ćwiczenia reagowania kryzysowego Kryzys 25 w Centrum Symulacji Medycznej, Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, 10 bm. Wydarzenie jest organizowane przez Akademię Wojsk Lądowych. Scenariusz zakładał akcję ratunkową, po pożarze. Celem ćwiczeń jest koordynacja służb, rozwinięcie zdolności organizacyjnej, analiza sprawności działania, praktyczne nauczanie studentów ratownictwa medycznego i wydziału lekarskiego poprzez symulowane działania ratunkowe. PAP/Maciej Kulczyński

    Wrocław/ Studenci AWL z innymi służbami ćwiczyli akcje ewakuacyjne

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera