Każda dodatkowa godzina spędzona przed telewizorem przez dziecko w wieku ok. 29 miesięcy negatywnie wpływa na rozwój jego słownictwa, zdolności matematycznych, skupiania się na pracy w grupie oraz fizyczną sprawność. Ponadto, takie dziecko jest bardziej podatne na prześladowanie przez rówieśników – dowodzą naukowcy, kierowani przez prof. Lindę Pagani z Uniwersytetu w Montrealu w Kanadzie.
W badaniach uczestniczyło 991 dziewczynek i 1006 chłopców. Ich rodzice opisywali długość i częstotliwość oglądania telewizji przez dzieci.
Jak podkreśla prof. Pagani, są to pierwsze tego typu badania, które dowodzą związku pomiędzy zbyt długim oglądaniem telewizji przez tak małe dzieci a trudnościami rozwojowymi i adaptacyjnymi w przedszkolu.
Dodaje, że według zaleceń Amerykańskiej Akademii Pediatrii niemowlęta nie powinny w ogóle oglądać telewizji, a dzieci powyżej drugiego roku życia nie dłużej niż dwie godziny dziennie. Każda dodatkowa godzina wiąże się z widocznymi negtywnymi skutkami rozwojowymi.(PAP)
krx/ krf/
Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.