narodowe muzeum przyrodnicze

Źródło: PAP

Sto lat od powołania Narodowego Muzeum Przyrodniczego; placówka prędko się nie odrodzi

Mimo pozytywnej oceny resortów: nauki, kultury i środowiska - dotyczącej reaktywacji Narodowego Muzeum Przyrodniczego, które powstało 100 lat temu - placówka ta szybko się nie odrodzi. W żadnym z tych ministerstw nie trwaja obecnie prace nad jego reaktywacją.

  • Źródło: PAP

    Naukowcy: najwyższa pora na odrodzenie Narodowego Muzeum Przyrodniczego

    Nawet 8 mln zbiorów przyrodniczych, dorównujących najlepszym światowym kolekcjom, znajduje się w magazynach Muzeum i Instytutu Zoologii PAN pod Warszawą. Najwyższa pora, aby znalazły się one w Narodowym Muzeum Przyrodniczym - uważają naukowcy, apelujący o reaktywowanie placówki.

  • Życie

    Nowa propozycja lokalizacji Narodowego Muzeum Przyrodniczego

    Rośnie nadzieja na reaktywowanie Narodowego Muzeum Przyrodniczego. Pojawiła się szansa na uzyskanie środków na tę inwestycję z UE. Muzeum miałoby być zlokalizowane w centrum Warszawy – poinformował PAP dyrektor Instytutu Paleobiologii PAN, prof. Jerzy Dzik.

Najpopularniejsze

  • Źródło: PAP

    Wiceminister nauki na Forum Ekonomicznym: Polska ma potencjał, by stać się technologicznym hubem Europy

  • Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Kosmiczne turbulencje bez pamięci

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Fot. Adobe Stock

    Szansa na profilaktykę zakażenia HIV podawaną raz w roku

  • Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Immunologiczne podłoże przewlekłego zmęczenia

  • Kanada/ Konieczna współpraca trzech krajów, by ochronić motyle monarchy

  • Zmierzono rekordowo masywny układ podwójny gwiazd

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera