Fot. Adobe Stock

Eksperci: pierwsza terapia celowana w raku pęcherza nadzieją dla chorych

Pierwsza terapia ukierunkowana molekularnie dla chorych na zaawansowanego raka pęcherza stanowi przełom w leczeniu tego nowotworu – oceniają eksperci. Jak podkreślają, dla chorych z inwazyjnym, przerzutowym rakiem pęcherza jest to skuteczniejsza i bezpieczniejsza alternatywa w stosunku do chemioterapii.

  • Mocz pachnący rakiem

    Opracowane w Wielkiej Brytanii urządzenie potrafi ”wywęszyć” nowotwór pęcherza moczowego, badając próbkę moczu – informuje pismo „PLOS ONE”.

  • Mocz pachnący rakiem

    Opracowane w Wielkiej Brytanii urządzenie potrafi ”wywęszyć” nowotwór pęcherza moczowego, badając próbkę moczu – informuje pismo „PLOS ONE”.

Najpopularniejsze

  • 12.12.2025. Uczestnicy gali wręczenia nagród XXI edycji ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki, 12 bm. w Centrum Prasowym PAP w Warszawie. Spośród 24 finalistów wyłoniony został zwycięski naukowiec, animator, instytucja, zespół i przedstawiciel mediów, popularyzujący naukę. Kapituła wskazała także laureata nagrody głównej i dwóch wyróżnień. Konkurs Popularyzator Nauki organizowany jest przez serwis Nauka w Polsce, wydawany przez Fundację Polskiej Agencji Prasowej. PAP/Albert Zawada

    Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • W ocieplającym się klimacie niedźwiedzie zmieniają menu

  • Minister nauki: nakłady na naukę wciąż są dalekie od wystarczających

  • Prof. Ignatowicz: niektóre gatunki owadów przez wieki miały reputację złowieszczych

  • W piątek poznamy laureatów ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Składnik czekolady może opóźniać starzenie

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

  • Gwałtowny wzrost liczby młodych korzystających z opieki zdrowia psychicznego

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera