Fot. Adobe Stock

Norwegia/ Rząd zakazał reklamy niezdrowej żywności, skierowanej do dzieci

Od soboty obowiązuje wprowadzony przez norweski rząd zakaz reklamy niezdrowej żywności i napojów, skierowanej do dzieci i młodzieży. Co piąte dziecko w Norwegii ma nadwagę lub cierpi na otyłość.

  • Fot. Fotolia
    Człowiek

    Manipulacja w reklamie online. Czy i jak okłamują nas reklamy w sieci?

    Na jakie nowe sposoby reklamodawcy mogą manipulować klientem w sieci - w dobie influencerów, zawierających reklamy aplikacji mobilnych czy mediów społecznościowych? Analizuje to w swoich badaniach ekonomista prof. Jan W. Wiktor z UEK.

  • Fot. Fotolia

    Reklama warzyw i owoców sprawia, że chętniej po nie sięgamy

    Odpowiednia reklama może sprawić, że ludzie będą jedli więcej owoców i warzyw - wynika z badania opisanego w "American Journal of Health Promotion".

  • Fot. Fotolia
    Nagrody

    Indeks SWPS za reklamę "Mleka"

    Zaprojektowanie plakatu lub spotu reklamowego mleka o nazwie „Mleko”, to zadanie dla uczestników konkursu wrocławskiego wydziału Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Na autora najlepszego pomysłu czeka indeks na grafikę w SWPS.

Najpopularniejsze

  • Fot. materiały prasowe

    Niezwykły błąd natury - polscy naukowcy odkryli robaki z dwiema głowami

  • Polscy archeolodzy rozpoczynają kolejny etap badań grobowca faraona Szepseskafa w Egipcie

  • Naukowcy z Politechniki Śląskiej badają wysiłek koni z Morskiego Oka

  • Etyk: nikt nie ma moralnego prawa zmuszać ludzi do zabijania

  • Nowy nanokatalizator z UW przekształca odpadowy glicerol i CO2 w cenny surowiec

  • Fot. Adobe Stock

    Badania: często stosowany opioid mało skuteczny w leczeniu bólu przewlekłego

  • Weganie emitują prawie o połowę mniej CO2

  • Siarkowodór może leczyć paznokcie

  • Sztuczna inteligencja staje się bardziej egoistyczna

  • Rosja/ Po pełnowymiarowej agresji na Ukrainę rosyjscy naukowcy cytują w pracach Putina

Fot. Adobe Stock

Badanie: dzieci są grzeczne wobec robotów niezależnie od ich tonu

Dzieci pozostają uprzejme wobec robotów nawet wtedy, gdy te zwracają się do nich rozkazująco - ustalili badacze Uniwersytetu SWPS. Wynik ten obala założenie, że dzieci będą automatycznie naśladować styl komunikacji maszyn.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera