Nowy Gaj, 11.08.2013. Fot. PAP/Wojciech Pacewicz

Człowiek regularnie spożywa kukurydzę od około 4700 lat

Studium przeprowadzone przez interdyscyplinarny zespół z amerykańskiego Uniwersytetu Nowego Meksyku (UNM) wykazał, że ludność Ameryki Środkowej rozpoczęła powszechnie spożywać kukurydzę około 4700 lat temu. W upowszechnieniu się w ludzkiej diecie tej rośliny miały sprzyjać zmiany klimatyczne.

  • Fot. Fotolia
    Świat

    Człowiek regularnie spożywa kukurydzę od około 4700 lat

    Studium przeprowadzone przez interdyscyplinarny zespół z amerykańskiego Uniwersytetu Nowego Meksyku (UNM) wykazał, że ludność Ameryki Środkowej rozpoczęła powszechnie spożywać kukurydzę około 4700 lat temu. W upowszechnieniu się w ludzkiej diecie tej rośliny miały sprzyjać zmiany klimatyczne.

  • Fot. Fotolia
    Świat

    Etanol z kukurydzy ogranicza emisję CO2

    Analiza amerykańskiej produkcji etanolu z kukurydzy w ciągu 15 lat pokazuje, że staje się on coraz bardziej ekologiczny - emisja dwutlenku węgla związana z jego użyciem wyraźnie spada. Powodów jest kilka.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Zapach świąt - jak aromaty w sklepach wpływają na nasze portfele

  • Badanie: rozmowa z chatbotem może wpływać na polityczne decyzje wyborców

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera