Fot. Adobe Stock

Prof. Martinek: przyszłość nadprzewodników to wielka zagadka

Mimo ostatnich rewelacyjnych doniesień koreańskich naukowców, na nadprzewodnikową rewolucję możemy jeszcze długo poczekać. Może też ona nigdy nie nadejść. Z drugiej strony, rozwój techniki może nas zaskoczyć. Badania nad nadprzewodnikami są bowiem mocno nieprzewidywalne - mówi PAP prof. dr hab. Jan Martinek z Instytutu Fizyki Molekularnej PAN.

  • Źródło: ORNL / Jill Hemman

    IFJ PAN: Nadprzewodnictwo w temperaturze pokojowej? Dzięki gęsto rozmieszczonym atomom wodoru

    Międzynarodowy zespół naukowców odkrył, że atomy wodoru w wodorkach metalu są dużo gęściej upakowane, niż uważano. Właściwość ta może prowadzić do pojawienia się nadprzewodnictwa w temperaturach i ciśnieniach zbliżonych do panujących w warunkach pokojowych - informują fizycy z Krakowa.

  • Fot. Fotolia

    Odkryto zjawisko nadprzewodnictwa w ziarnach grafitu w temperaturze pokojowej

    Zespół naukowców z Universitat Leipzig pod kierownictwem dr Pablo Esquinazi odkrył zjawisko nadprzewodnictwa w ziarnach grafitu w temperaturze pokojowej. Naukowcy twierdzą iż dzięki temu odkryciu możliwe będzie stworzenie tanich nadprzewodników działających w temperaturze pokojowej – poinformował portal i blog naukowy ArXiv.

Najpopularniejsze

  • Źródło: PAP

    Wiceminister nauki na Forum Ekonomicznym: Polska ma potencjał, by stać się technologicznym hubem Europy

  • Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Kosmiczne turbulencje bez pamięci

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Fot. Adobe Stock

    Szansa na profilaktykę zakażenia HIV podawaną raz w roku

  • Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Kanada/ Konieczna współpraca trzech krajów, by ochronić motyle monarchy

  • Webb zobrazował Mgławicę Motyl

  • Zmierzono rekordowo masywny układ podwójny gwiazd

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera