Skamieniałe łodzikowce, które żyły około 480-460 milionów lat temu, można zobaczyć w kościele św. Jacka (oo. dominikanów) w Warszawie, rys. Edyta Felcyn

Powstał przewodnik po geologicznych ciekawostkach warszawskiej Starówki

Zabytki Warszawy mają bardzo bogatą historię, liczoną nie w setkach, ale w milionach lat. W dekoracyjnych kamieniach można znaleźć skamieniałości – szczątki zwierząt z odległej przeszłości. Geolog dr Paweł Wolniewicz przygotował trasę, która po nich prowadzi.

  • Średniowieczna Brama Górna (Wysoka Brama). Jedyna zachowana brama w średniowiecznych murach obronnych Olsztyna. Fot. PAP/ Jerzy Ochoński 18.05.2014

    Archeolodzy kontynuują prace na fortyfikacjach olsztyńskiej starówki

    Archeolodzy kontynuują badania na fortyfikacjach olsztyńskiej starówki: usuwają zasypiska, które pozostały po ubiegłorocznych badaniach, będą sprawdzać także niezbadane do tej pory warstwy ziemi - podał PAP archeolog kierujący pracami Adam Mackiewicz.

Najpopularniejsze

  • 27.05.2016. Zabudowania w Olęderskim Parku Etnograficznym w Wielkiej Nieszawce pod Toruniem. PAP/Tytus Żmijewski

    Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Polski fotometr GLOWS gotowy do startu na satelicie NASA

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Opublikowano mapy szlaków migracji łosi i żubrów na terenie Polski

  • Fot. Adobe Stock

    Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Udział w grupowych wydarzeniach pomoże wzmocnić więzi społeczne, gdy będzie aktywny i regularny

  • Kanada/ Konieczna współpraca trzech krajów, by ochronić motyle monarchy

  • Dieta śródziemnomorska obniża ryzyko choroby Alzheimera

  • Pożary lasów mogą znacznie zwiększyć lokalny wskaźnik śmiertelności

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera