Fot. Adobe Stock

Medioznawca: dzisiejszy marketing polityczny to Big Data i sztuczna inteligencja

Marketing polityczny w ostatnich latach tak się zmodernizował, że dzisiaj o sukcesie decydują algorytmy, Big Data i sztuczna inteligencja – powiedział dr hab. Zbigniew Widera, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

  • Fot. Adobe Stock
    Człowiek

    Niewidzialna ręka audiomarketingu

    Muzyka klasyczna kojarzy się z luksusowymi dobrami, z kolei dzięki muzyce w żwawym tempie konsumenci robią zakupy szybciej i bardziej impulsywnie. Temat muzyki tła i opartego na niej audiomarketingu bada i popularyzuje dr hab. Sylwia Makomaska z Instytutu Muzykologii UW.

  • Adobe Stock
    Blog

    Marketingowy "sciencewashing" być może podkopuje zaufanie do nauki. Jak go piętnować?

    Niektórzy producenci kosmetyków, suplementów diety, sprzętu elektronicznego chwalą się, że skuteczność ich produktów jest potwierdzona naukowo. Badania, które pomagają reklamować produkty, często nie mają nic wspólnego z prawdziwą metodą naukową. Taki nieuczciwy marketing na długą metę może podkopywać zaufanie nie tyle do firm - co do całej nauki. Może warto zastanowić się, jak go piętnować?

  • Źródło: Fotolia
    Człowiek

    Badanie: kobiety chętniej wypróbowują nowości rynkowe

    Kobiety chętniej niż mężczyźni kupują nowe marki i nowe produkty, od pasty do zębów po samochody - wynika z eksperymentów prowadzonych przez dr hab. Małgorzatę Karpińską-Krakowiak z Uniwersytetu Łódzkiego.

  • Fot. Fotolia
    Człowiek

    Marketing sensoryczny, czyli przedświąteczne kuszenie klientów

    W okresie przedświątecznym w sklepach i centrach handlowych jesteśmy otoczeni kolorowymi ozdobami, choinkami i światłami, wszędzie widać postacie Mikołajów, rozpylane są zapachy choinki czy świątecznych ciast, a z głośników płyną kolędy i świąteczne piosenki. "To wszystko marketing sensoryczny" - mówi ekspert.

  • Fot. Fotolia
    Człowiek

    Badanie: polecamy sobie produkty czy usługi potrzebne i drogie

    Droższe i bardziej nam potrzebne produkty lub usługi rekomendujemy znajomym chętniej niż inne. Ta zasada dotyczy szczególnie usług prawniczych oraz samochodów – wynika z badań dr Jolanty Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego.

  • Wargatki sanitarniki, które oczyszczają strzępiela. Źródło: Wikipedia

    Sprawdzono, w czym wyjątkowy jest mózg wargatka, ryby spryciarza

    Na zachowaniu pewnej ryby - wargatka sanitarnika - można byłoby się uczyć marketingu. Ryba m.in. wie, których swoich "klientów" lepiej obsługiwać i jak skłaniać ich do lojalności. Naukowcy sprawdzili, czy spryt tych ryb ma jakiś związek z budową ich mózgu.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Polacy sprawdzili, czy niski poziom lipoproteiny zwiększa ryzyko cukrzycy

  • Dyrektor Europejskiej Agencji Kosmicznej dla PAP: potrzebne przepisy dotyczące kosmosu

  • Czego potrzebują naukowcy, jeśli chodzi o zastosowanie wyników badań? - ankieta

  • Kosmiczna farmacja – w ramach polskiej misji naukowcy zbadają polimerowe "osłony" dla leków

  • EKG/ Minister nauki: przyszłość należy do tych, którzy chcą się uczyć cały czas

  • Fot. Adobe Stock

    Psychologowie: relacje ludzi ze sztuczną inteligencją rodzą poważne dylematy etyczne

  • Nawet do 17 proc. ziem uprawnych na świecie - skażone toksycznymi metalami ciężkimi

  • Naukowcy badają, jak wykorzystać grzybnię w betonie

  • USA/ Harvard pozywa administrację Trumpa za zamrożenie funduszy na badania

  • Francja/ Egiptolog odczytał nieznane dotąd teksty na obelisku na Placu Zgody

16.04.2025. Na zdjęciu dyrektor generalny Europejskiej Agencji Kosmicznej Josef Aschbacher podczas wywiadu dla Polskiej Agencji Prasowej, przed drugim dniem III Konferencji Bezpieczeństwa ESA na Zamku Królewskim w Warszawie. PAP/Radek Pietruszka

Szef ESA o odkrywaniu kosmosu: to wręcz niewiarygodne, ile robi Europa przy relatywnie niewielkich środkach

W rozmowie z PAP szef Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA) Josef Aschbacher ocenił, że "wręcz niewiarygodne" jest, jak dużo Europa robi w kwestii odkrywania przestrzeni kosmicznej przy "relatywnie niewielkich środkach", jakimi dysponuje. Jeśli jednak nie zwiększymy finansowania, uciekną nam największe talenty - wskazał.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera