Osoby często grające w gry wideo szybciej i trafniej podejmują decyzje w oparciu o informacje sensomotoryczne – twierdzą naukowcy z Georgia State University.
Ich wnioski opublikowane zostały w piśmie „Neuroimage: Reports” (DOI: 10.1016/j.ynirp.2022.100112).
Do badań rekrutowano 47 studentów, z których 28 regularnie grało w gry wideo. Uczestnicy poddani zostali badaniu za pomocą rezonansu magnetycznego, podczas którego widzieli w lustrze poruszające się kropki i ich zadaniem było naciskanie lewego lub lewego przycisku w zależności od kierunku przemieszczania się kropek. Gracze okazali się szybsi i dokładniejsi.
Analiza obrazów mózgu wykazała, że różnice te były związane ze zwiększeniem aktywności drugorzędowej kory ruchowej i wzgórza, tj. obszarów odpowiedzialnych za przetwarzanie bodźców wizualno-motorycznych w mózgach graczy.
„Te wyniki wskazują, że granie w gry wideo może usprawniać część podprocesów związanych z doznawaniem, percepcją i analizą, poprawiając zdolność podejmowania decyzji w oparciu o informacje sensomotoryczne. Gry wideo mogłyby zatem być wykorzystywane jako część terapii poznawczej” – podsumowują autorzy.(PAP)
koc/ zan/
Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.