Fot. Adobe Stock

Wykorzystanie monowarstwy grafenu w opatrunkach testują badacze SGGW

Naukowcy z SGGW pracują nad opatrunkiem z dodatkiem monowarstwy grafenu, stosowanym na powierzchowne rany skóry. Takie rozwiązanie potencjalnie mogłyby spowodować szybsze i lepsze gojenie ran ludzi i zwierząt - informuje uczelnia.

  • Źródło: ICN2 Barceloona
    Technologia

    Naukowcy wykazali, że czasem im cieńszy nanomateriał, tym bardziej miękki

    Na przykładzie grafenu powszechnie uznaje się, że im mniej warstw atomowych, tym materiał twardszy i wytrzymalszy. Badacze z Polski i Hiszpanii udowodnili, że nie jest to regułą, a niektóre nanomateriały w miarę zmniejszania grubości stają się bardziej miękkie. To zaleta przy projektowaniu elastycznej elektroniki - mówią.

Najpopularniejsze

  • 12.12.2025. Uczestnicy gali wręczenia nagród XXI edycji ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki, 12 bm. w Centrum Prasowym PAP w Warszawie. Spośród 24 finalistów wyłoniony został zwycięski naukowiec, animator, instytucja, zespół i przedstawiciel mediów, popularyzujący naukę. Kapituła wskazała także laureata nagrody głównej i dwóch wyróżnień. Konkurs Popularyzator Nauki organizowany jest przez serwis Nauka w Polsce, wydawany przez Fundację Polskiej Agencji Prasowej. PAP/Albert Zawada

    Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Rząd przyjął projekt ustawy dot. zapomóg dla doktorantów

  • Prof. Ignatowicz: niektóre gatunki owadów przez wieki miały reputację złowieszczych

  • W piątek poznamy laureatów ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Składnik czekolady może opóźniać starzenie

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera