Fot. Adobe Stock

Medioznawca: dzisiejszy marketing polityczny to Big Data i sztuczna inteligencja

Marketing polityczny w ostatnich latach tak się zmodernizował, że dzisiaj o sukcesie decydują algorytmy, Big Data i sztuczna inteligencja – powiedział dr hab. Zbigniew Widera, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

  • Fot. Adobe Stock
    Człowiek

    Niewidzialna ręka audiomarketingu

    Muzyka klasyczna kojarzy się z luksusowymi dobrami, z kolei dzięki muzyce w żwawym tempie konsumenci robią zakupy szybciej i bardziej impulsywnie. Temat muzyki tła i opartego na niej audiomarketingu bada i popularyzuje dr hab. Sylwia Makomaska z Instytutu Muzykologii UW.

  • Adobe Stock
    Blog

    Marketingowy "sciencewashing" być może podkopuje zaufanie do nauki. Jak go piętnować?

    Niektórzy producenci kosmetyków, suplementów diety, sprzętu elektronicznego chwalą się, że skuteczność ich produktów jest potwierdzona naukowo. Badania, które pomagają reklamować produkty, często nie mają nic wspólnego z prawdziwą metodą naukową. Taki nieuczciwy marketing na długą metę może podkopywać zaufanie nie tyle do firm - co do całej nauki. Może warto zastanowić się, jak go piętnować?

  • Źródło: Fotolia
    Człowiek

    Badanie: kobiety chętniej wypróbowują nowości rynkowe

    Kobiety chętniej niż mężczyźni kupują nowe marki i nowe produkty, od pasty do zębów po samochody - wynika z eksperymentów prowadzonych przez dr hab. Małgorzatę Karpińską-Krakowiak z Uniwersytetu Łódzkiego.

  • Fot. Fotolia
    Człowiek

    Marketing sensoryczny, czyli przedświąteczne kuszenie klientów

    W okresie przedświątecznym w sklepach i centrach handlowych jesteśmy otoczeni kolorowymi ozdobami, choinkami i światłami, wszędzie widać postacie Mikołajów, rozpylane są zapachy choinki czy świątecznych ciast, a z głośników płyną kolędy i świąteczne piosenki. "To wszystko marketing sensoryczny" - mówi ekspert.

  • Fot. Fotolia
    Człowiek

    Badanie: polecamy sobie produkty czy usługi potrzebne i drogie

    Droższe i bardziej nam potrzebne produkty lub usługi rekomendujemy znajomym chętniej niż inne. Ta zasada dotyczy szczególnie usług prawniczych oraz samochodów – wynika z badań dr Jolanty Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego.

  • Wargatki sanitarniki, które oczyszczają strzępiela. Źródło: Wikipedia

    Sprawdzono, w czym wyjątkowy jest mózg wargatka, ryby spryciarza

    Na zachowaniu pewnej ryby - wargatka sanitarnika - można byłoby się uczyć marketingu. Ryba m.in. wie, których swoich "klientów" lepiej obsługiwać i jak skłaniać ich do lojalności. Naukowcy sprawdzili, czy spryt tych ryb ma jakiś związek z budową ich mózgu.

Najpopularniejsze

  • 04.01.2020 PAP/Leszek Szymański

    Poniedziałkowe wybory rektora WUM nie odbyły się

  • Naukowcy sprawdzają, czy tramwaje mogą wspomóc miejską przyrodę

  • Minister nauki: przy malejącej liczbie studentów trzeba rozważać łączenie uczelni

  • Politechnika Opolska będzie kształcić specjalistów od wizerunku

  • Rektor WUM polecił dezaktywację systemu teleinformatycznego do głosowania w wyborach nowego rektora

  • Gorące jowisze to kategoria dużych gazowych planet o wielkości Jowisza; tu: Jowisz, Adobe Stock

    Zbadano, dlaczego niektóre planety spadają na gwiazdy

  • Teleskop Webba sfotografował Koński Łeb

  • Badanie brytyjskie: w wyborach ważny jest uśmiech

  • Kanada/ Pierwszy w Kanadzie zabieg terapii genowej u pacjenta z demencją

  • Zdrowy styl życia może zrównoważyć wpływ genów skracających życie

Fot. Adobe Stock

Ekspert: niektóre konie rozpoznają siebie w lustrze

Pewne zwierzęta mają rozwiniętą samoświadomość, ale trudno nam ją zmierzyć za pomocą prostego testu lustra. Podczas badania koni część z nich zachowała się w sposób, który sugerował, że rozpoznały siebie w lustrze - powiedział PAP dr Tomasz Smoleń z Katedry Kognitywistyki UJ.